Autostrada Ploiești – Buzău. Progresul fizic de pe lotul 3 (Pietroasele – Buzău) a ajuns la 85%

Autostrada Ploiești – Buzău. Progresul fizic de pe lotul 3 (Pietroasele – Buzău) a ajuns la 85%

Sursa poza si informatii: Economica.net

Construirea autostrăzii Ploiești – Buzău avansează notabil, în special pe lotul 3, care face legătura între Pietroasele și municipiul Buzău. Actualmente, progresul fizic pe acest segment a atins 85%, un rezultat obținut datorită mobilizării eficiente a consorțiului de constructori turci, Nurol – Makyol, care utilizează 360 de muncitori și 239 de utilaje pe șantier. În ritmul actual, autoritățile estimează că cei 13,9 kilometri ai acestui lot vor fi deschiși traficului înainte de finalul lunii noiembrie, ceea ce va permite circulația fără întreruperi pe autostradă între București și Focșani.

Un proiect strategic susținut de PNRR

Proiectul lotului 3, cu o valoare contractuală de 1,093 miliarde de lei (fără TVA), beneficiază de finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Această inițiativă este doar parte dintr-un proiect mai amplu, care prevede construcția a trei loturi distincte ce compun autostrada Ploiești – Buzău.

Lotul 1, ce include Dumbrava – Mizil, se întinde pe 21 km și are o valoare estimativă de 1,468 miliarde de lei (fără TVA). Acesta este proiectat să susțină o viteză de deplasare de 140 km/h și include 15 pasaje, două noduri rutiere și un Centru de Informare și Coordonare (CIC). Lotul 2, între Mizil și Pietroasele, acoperă 28,35 km și are o valoare de 1.249.992.665 de lei (fără TVA). Condițiile similare de proiectare permit aici viteze de 140 km/h, incluzând 20 de pasaje, două noduri și un spațiu de serviciu destinat șoferilor.

Un pas înainte către conectivitate națională sporită

Proiectul autostrăzii Ploiești – Buzău este de o importanță strategică, fiind parte din Coridorul 3, care face conexiunea dintre București și regiunea de nord-est a României, cunoscută sub numele de Moldova. Acest coridor este o prioritate națională, contribuind semnificativ la îmbunătățirea infrastructurii rutiere și la dezvoltarea economică a regiunilor traversate.

Lotul 2, între Mizil și Pietroasele, a fost deja inaugurat pe 17 noiembrie, aducând un suflu nou traficului din zonă. Odată finalizat și lotul 3, infrastructura rutieră dintre București și Focșani va fi completată, permițând șoferilor să parcurgă aproximativ 200 de kilometri de drum de mare viteză, fără întreruperi.

În concluzie, ritmul avansat de lucru pe șantierul lotului 3 al autostrăzii Ploiești – Buzău reprezintă un pas semnificativ către realizarea unei rețele rutiere moderne și eficiente, aducând beneficii majore atât pentru transportatori, cât și pentru economia națională. Acest progres subliniază angajamentul autorităților și constructorilor de a finaliza în timp util un proiect de o importanță strategică pentru regiunea de sud-est a Europei.

*Acest articol a fost redactat independent pe baza informațiilor publice furnizate de economica.net. Textul articolului este complet rescris și nu reproduce conținutul original. Imaginea este afișată prin link direct de pe site-ul sursă, fără a fi găzduită sau stocată local. Drepturile asupra conținutului vizual aparțin titularului original. Dacă sunteți titularul drepturilor și doriți eliminarea conținutului, vă rugăm să ne contactați la contact@weboratory.ro.

Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"