Avizarea Tehnică în Progres, Exproprierile Încă Așteaptă Decizie la CNAIR, Într-un Contract Major Finanțat prin PNRR.

Avizarea Tehnică în Progres, Exproprierile Încă Așteaptă Decizie la CNAIR, Într-un Contract Major Finanțat prin PNRR. Sursa poza: Economica.net

În cadrul unui proiect esențial pentru infrastructura rutieră din România, viaductele de peste trei kilometri ce urmează să fie construite pe Autostrada Transilvania au ajuns în cea de-a doua etapă crucială. Aceste structuri sunt menite să asigure continuarea eficientă a autostrăzii, oferind soluții pentru terenurile cu instabilitate geologică.

Starea Actuală a Proiectului

Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au confirmat pentru ECONOMICA.NET că „proiectul tehnic este în curs de avizare în CTE CNAIR. Încă nu a ieșit decizia de expropriere, fără de care nu se poate da autorizația de construire.” Această etapă de avizare este esențială pentru a putea demara construcțiile propriu-zise ale viaductelor, planificate să depășească zonele problematice din punct de vedere geologic pe traseul subsecțiunii Nădășelu – Mihăiești.

Contextul Proiectului

Anul trecut, în iunie, a fost semnat un important contract finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), anunțat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Contractul, câștigat de compania turcă Ozaltin, vizează construirea a două viaducte cu o lungime totală de 3,2 kilometri, proiect ce reprezintă un pas semnificativ în asigurarea continuității proiectului de autostradă A3.

Viaductele planificate au valori financiare estimate la 994,7 milioane de lei, fără TVA, și sunt gândite să elimine un obstacol semnificativ în calea infrastructurii rutiere a României. Proiectul prevede o perioadă totală de 27 de luni pentru finalizare, incluzând 9 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția efectivă a lucrărilor.

Devierea Traseului și Obstacole de Infrastructură

CNAIR a inițiat o licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești, conform recomandărilor din cadrul expertizei tehnice. Această deviere este necesară pentru a adapta traseul autostrăzii la condițiile geologice complexe ale zonei.

Decizia de deviere și pregătirea pentru lucrările de construcție ale viaductelor sunt măsuri bine gândite pentru a asigura un traseu sigur și viabil pentru această parte strategică a autostrăzii.

Proiecte Anterioare ale Companiei Ozaltin

Ozaltin a reușit să câștige acest contract important după ce anterior a finalizat cu succes Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12) în România. Experiența și competențele demonstrate de această companie în proiectele anterioare oferă garanții suplimentare cu privire la capacitatea lor de a livra la standardele cerute și în cazul Autostrăzii Transilvania.

Impactul asupra Regiunii și Așteptările Viitoare

Finalizarea acestei secțiuni de autostradă și a viaductelor aferente nu va aduce doar beneficii considerabile pentru economia locală prin creșterea accesibilității și conectivității, dar va facilita și o mai bună integrare a regiunii în rețeaua națională de transport. Este de așteptat ca aceste investiții să atragă noi oportunități economice și să sprijine dezvoltarea durabilă a zonei.

În concluzie, această etapă de avizare și deviere a traseului marchează un moment important în deblocarea unei părți esențiale a Autostrăzii Transilvania, cu beneficii semnificative pe termen lung pentru întreaga regiune și pentru economia națională. Ministrul Grindeanu și oficialii CNAIR continuă să monitorizeze îndeaproape progresul acestui proiect, având drept obiectiv finalizarea cu succes a uneia dintre cele mai așteptate dezvoltări de infrastructură din România.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"