Bugetul Programului Rabla pentru mașini termice și hibride s-a terminat în 13 minute, peste 7.300 de cereri aprobate. Sesiunea pentru electrice continuă!

Bugetul Programului Rabla pentru mașini termice și hibride s-a terminat în 13 minute, peste 7.300 de cereri aprobate. Sesiunea pentru electrice continuă!Sursa poza: biziday

Introducerea programului Rabla a generat un val de interes uriaș, epuizând rapid bugetul alocat pentru mașinile cu motor termic și hibrid. Dacă te gândeai să îți schimbi mașina, iată ce trebuie să știi despre cum stăm cu fondurile și ce mai este disponibil.

Sesiunea de înscriere în mult așteptatul program Rabla a început astăzi, la ora 10:00, și a fost un adevărat tur de forță. În doar 13 minute, nu mai puțin de 7.298 de persoane fizice și-au făcut loc pe liste, reușind să epuizeze rapid bugetul de 80 de milioane de lei destinat vehiculelor cu propulsie termică și hibridă. Conform Administrației Fondului pentru Mediu, aplicația informatică a funcționat fără cusur, iar solicitanții cei mai rapizi și-au depus cererile în doar 1 minut și 20 de secunde.

Pentru cei care sunt interesați de mașini ecologice, veștile sunt bune. Înscrierile pentru mașinile plug-in hibrid, motociclete și vehicule complet electrice sau cu pilă de hidrogen sunt încă deschise. Până acum, peste două mii de persoane s-au grăbit să profite de aceste opțiuni verzi. Această sesiune continuă până pe 25 noiembrie 2025, ora 23:59, sau până când bugetul alocat va fi complet epuizat, după cum au declarat autoritățile.

Care sunt ecotichetele oferite?

Pentru cei care se înscriu, valoarea ecotichetelor este foarte tentantă:

  • 18.500 lei pentru vehiculele complet electrice sau cu pilă de combustie cu hidrogen.
  • 15.000 lei pentru modelele plug-in hibrid sau motociclete electrice.
  • 12.000 lei pentru autovehicule cu propulsie hibridă.
  • 10.000 lei pentru mașinile cu motoare termice sau motociclete.

Programul Rabla, cunoscut pentru impactul său asupra reducerii emisiilor și modernizării parcului auto, a fost un succes încă din 2005. Până acum, au fost casate peste 1 milion de vehicule vechi și au fost achiziționate aproape 720.000 de vehicule noi, din care aproximativ 9.800 sunt hibrid plug-in și aproape 50.000 complet electrice.

Deși programul de anul acesta a debutat mai târziu decât era planificat, din cauza unor întârzieri de peste trei luni și cu un buget redus la o treime față de cel inițial prevăzut, succesul fulminant al înscrierilor demonstrează dorința continuă a românilor de a trece la vehicule mai ecologice și eficiente.

*Acest articol a fost redactat independent pe baza informațiilor publice furnizate de images.pexels.com. Textul articolului este complet rescris și nu reproduce conținutul original. Imaginea este afișată prin link direct de pe site-ul sursă, fără a fi găzduită sau stocată local. Drepturile asupra conținutului vizual aparțin titularului original. Dacă sunteți titularul drepturilor și doriți eliminarea conținutului, vă rugăm să ne contactați la contact@weboratory.ro.

Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"