Când vor ajunge în România toate cele 37 trenuri Alstom – Livrările se vor intensifica în perioada următoare

Când vor ajunge în România toate cele 37 trenuri Alstom – Livrările se vor intensifica în perioada următoare

Sursa poza si informatii: Economica.net

Pe măsură ce planurile de modernizare a transportului feroviar din România avansează, un nou obiectiv devine tot mai clar: integrarea completă a trenurilor electrice Alstom până în mai 2026. În contextul discuțiilor recente dintre reprezentanții Alstom și Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), se estimează o intensificare a livrărilor până la patru trenuri pe lună, un ritm accelerat menit să finalizeze întreg proiectul înainte de termenul final.

Trenurile electrice Alstom: O promisiune fermă

Până în prezent, cinci trenuri Coradia Stream sunt deja prezente pe sol românesc. Cel mai recent, un tren electric a sosit la depoul Grivița acum cinci zile, conform unui anunț lansat pe 20 august de compania Alstom. Această mișcare marchează un pas semnificativ către modernizarea transportului feroviar național, un obiectiv ambițios pe care autoritățile vor să îl atingă prin introducerea tehnologiei moderne și a unor servicii de mentenanță de ultimă generație.

Progresul livrărilor și testări riguroase

Momentan, trei dintre cele cinci trenuri sunt deja active pe șinele românești. Cu toate acestea, un tren se confruntă cu probleme tehnice în urma unei defecțiuni survenite recent la Brașov, care este în curs de remediere. De asemenea, prototipul inițial necesită ajustări suplimentare înainte de a fi complet funcțional. Asemenea provocări sunt frecvente în fazele inițiale ale unor proiecte de această amploare, dar încrederea rămâne ridicată datorită planurilor și testărilor riguroase.

Vizite tehnice și monitorizare continuă

ARF a fost activ implicată, trimițând o delegație formată din doi membri pentru a evalua progresul lucrărilor de la fabrica Alstom din Bautzen, Germania, între 12 și 14 august 2025. Această vizită tehnică, organizată sub prevederile contractului cu Alstom, a fost crucială pentru finalizarea testelor de acceptare în fabrică (FAT) și pentru evaluarea capacităților de producție a trenurilor Coradia Stream.

Drept urmare, rama electrică TS05 a fost inspectată, testată și acceptată oficial, fiind expediată către România la scurt timp după încheierea formalităților.

Eforturi susținute pentru finalizarea proiectului

Producția următoarelor unități, TS06 – TS10, este în plină desfășurare în Germania. Pe măsură ce acestea vor fi finalizate și predate către ARF, ele vor fi integrate în rețelele de transport feroviar din România. Rutele planificate includ capitale și orașe regionale cheie, cum ar fi București, Constanța, Craiova, și Timișoara, asigurând astfel o conectivitate mai eficientă și un confort sporit pentru pasageri.

În concluzie, proiectul continuă să avanseze cu pași rapizi, promițând să aducă un suflu nou transportului feroviar din România. Cu o colaborare constantă între Alstom și ARF și monitorizarea atentă a progresului, viitorul călătoriilor pe calea ferată se anunță strălucitor pentru pasagerii români.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"