Căștile AR Ating Noi Culmi, iar VR Experimentează Un Decline Temporar

Căștile AR Ating Noi Culmi, iar VR Experimentează Un Decline TemporarSursa poza: Go4IT

Peisajul tehnologiei XR a evoluat semnificativ în trimestrul al doilea al anului 2025, conform celui mai recent raport publicat de Counterpoint Research. În timp ce segmentul căștilor VR a înregistrat o stagnare în ceea ce privește livrările la nivel global, segmentul ochelarilor AR a cunoscut o creștere accelerată, impulsionată de inovații tehnologice și o adopție din ce în ce mai largă.

Motivele declinului în VR

Pe piața căștilor VR, evoluțiile nu au fost tocmai pozitive. Livrările globale de dispozitive VR au scăzut cu 2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și cu 15% față de primul trimestru din 2025. Această scădere secvențială survine pe fondul unei sezonalități continue după perioadele de sărbători și a unui ritm de reaprovizionare mai lent, cum subliniază datele analizate de Counterpoint Research.

Jucători importanți precum Meta, Sony și Apple au raportat volume de livrări mai mici, deși Meta rămâne liderul incontestabil al pieței. Modelul Quest 3S de la Meta, în special în varianta de 128 GB, a rămas cel mai popular produs VR în acest trimestru. Totuși, chiar și Meta a observat o scădere semnificativă a livrărilor de 11% față de trimestrul anterior, reducându-se la 0,71 milioane de unități. Această tendință reflectă o diminuare a cererii după entuziasmul inițial al lansării seriei Quest 3.

Între timp, PlayStation VR2 de la Sony și-a păstrat locul al doilea în clasament, în vreme ce livrările Vision Pro de la Apple au înregistrat o mică contracție.

AR — O creștere pe toate planurile

În contrast, piața globală a ochelarilor AR a trecut printr-o explozie de creștere. Livrările au urcat cu 74% comparativ cu anul precedent și cu 3% față de primul trimestru din 2025. Această expansiune rapidă a fost alimentată de cererea ridicată pentru modele precum RayNeo Air 3s și Xreal One, dar și de intrarea pe piață a unor jucători noi, cum sunt VITURE și Even Realities.

China își extinde în mod agresiv programele de subvenționare, iar distribuția mai amplă în Asia oferă un avânt suplimentar acestei creșteri. În plus, un factor semnificativ pe piața AR din acest trimestru a fost creșterea utilizării afișajelor MicroLED și a opticii cu ghid de undă, ambele având o cotă de aproximativ 17% și 18% respectiv. Aceste tehnologii semnalează o tranziție spre soluții mai ușoare și mai imersive.

Inovațiile de acest gen, precum cele introduse de RayNeo Air 3s și Xreal One, contribuie semnificativ la această schimbare de paradigmă. De asemenea, lansările anticipate în a doua jumătate a anului 2025 sunt prevăzute să accentueze și mai mult această tendință de creștere.

Privire de ansamblu asupra pieței XR

Pe măsură ce tehnologiile avansează, competiția între marii jucători devine din ce în ce mai acerbă, iar piața se repoziționează rapid. Consumatorii cer din ce în ce mai mult experiențe care să fie nu doar captivante, ci și ușor de gestionat și mobile. În acest context, segmentul AR pare să iasă în evidență drept lider, creând o nouă normă în lumea dispozitivelor XR.

Datele din trimestrul doi al acestui an scot în evidență nu doar schimbarea peisajului tehnologic, ci și modul în care inovațiile pot redefini tendințele de consum. În timp ce VR-ul se confruntă cu provocări, potențialul nelimitat al AR-ului lasă loc unui optimism prudent pentru viitor.

*Acest articol a fost redactat independent pe baza informațiilor publice furnizate de go4it.ro. Textul articolului este complet rescris și nu reproduce conținutul original. Imaginea este afișată prin link direct de pe site-ul sursă, fără a fi găzduită sau stocată local. Drepturile asupra conținutului vizual aparțin titularului original. Dacă sunteți titularul drepturilor și doriți eliminarea conținutului, vă rugăm să ne contactați la contact@weboratory.ro.

Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"