Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului.

Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului.Sursa poza: biziday

În luna mai, piața auto din România s-a confruntat cu cea mai mare scădere a înmatriculărilor de mașini noi din întreaga Uniune Europeană, înregistrând o diminuare de 32,7% comparativ cu aceeași lună din 2024. Această evoluție vine într-un context în care, la nivelul UE, în primele cinci luni ale anului, volumul total al înmatriculărilor a scăzut ușor, cu 0,6%.

În luna mai, în România au fost înmatriculate aproximativ 10.500 de vehicule, scăderea fiind urmată de Estonia cu un declin de 26%. Dacă ne uităm la perioada ianuarie-mai, piața auto românească a înregistrat un declin de 12,8%, cu 54.200 de vehicule înmatriculate, fiind devansată doar de Malta și Estonia.

De la începutul anului, preferințele consumatorilor români încep să se schimbe, reflectând o scădere cu 42% a înmatriculărilor de mașini 100% electrice (2.800 de unități). În aceeași perioadă, vehiculele hibride au cunoscut o creștere de 23%, atingând 26.000 de unități, în timp ce mașinile pe benzină și motorină au înregistrat scăderi de 34% și respectiv 43%.

La nivel european, aproape 702.000 de mașini electrice au fost vândute în primele cinci luni, ceea ce a crescut cota lor de piață la 15,4%, reflectând o creștere față de 12% în anul anterior. Mașinile hibride au câștigat și ele popularitate, cu 1,6 milioane de unități înmatriculate, ajungând la o cotă de 35%, în timp ce mașinile pe benzină și motorină au scăzut la o cotă combinată de 38% de la 48%.

Reduceri semnificative ale vânzărilor de vehicule pe combustibili tradiționali au fost observate și în alte țări europene, precum Franța (-34%), Germania (-26%), Italia (-15%) și Spania (-13%).

Context și Perspective

Această tendință de scădere poate indica o schimbare în preferințele consumatorilor spre soluții mai ecologice și eficiente din punct de vedere energetic. Totuși, pentru a încuraja o tranziție mai lină către vehiculele electrice, ar putea fi necesare mai multe stimulente fiscale și investiții în infrastructura de încărcare. Această evoluție ar putea avea implicații semnificative atât pentru economie, cât și pentru eforturile de reducere a emisiilor de carbon.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"