Circulație posibilă pe Lotul 2 Mizil – Pietroasele în iunie, după depășirea problemelor tehnice de către constructorul bulgar.

Circulație posibilă pe Lotul 2 Mizil – Pietroasele în iunie, după depășirea problemelor tehnice de către constructorul bulgar. Sursa poza si informatii: Economica.net

Autostrada A7: Avans impresionant pe segmentul Ploiești – Buzău

Autostrada A7, cunoscută și sub numele de Ploiești – Buzău, se pregătește pentru o nouă etapă importantă, în contextul în care lotul 2, ce se întinde între Mizil și Pietroasele pe 28,35 km, ar putea fi funcțional începând cu luna iunie. Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor, a declarat că dacă constructorii bulgari vor aborda cu succes provocările tehnice existente, circulația pe acest tronson va deveni realitate vara aceasta.

Grindeanu a subliniat, de asemenea, că pentru lotul 3, care conectează Pietroasele de Buzău, se va asigura descărcarea provizorie a traficului prin DN2. Estimările sale indică că până la sfârșitul anului 2025, 268 km din cei 319 km planificați pentru autostrada A7 vor fi circulabili, completând porțiunile finalizate anterior prin PNRR.

Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, confirmă că eforturile de dezvoltare pentru autostrada A7 sunt în plin avânt. El a declarat că termenul limită pentru deschiderea circulației pe sectorul Mizil – Pietroasele este sfârșitul lunii iunie. Compania bulgară Trace, parte din asocierea cu firma românească Coni, este responsabilă de remedierea problemelor curente de pe șantier.

Odată ce acest lot va fi deschis, se va putea circula din București până la Pietroasele folosind autostrada, pe o distanță de aproximativ 110 km. Între timp, construcția podului de la Vadu Pașii, care traversează râul Buzău, este programată să fie încheiată tot în luna iunie, facilitând legătura pe autostradă între Buzău și Focșani.

Cristian Pistol a mai adăugat că asocierea de constructori turci Nurol – Makyol va asigura descărcări temporare în DN2, permițând astfel utilizarea podului de la Vadu Pașii înainte de terminarea completă a lotului 3, prognozată pentru noiembrie 2025.

Cu un progres constant, se estimează că până în 2026 vor fi finalizați și ultimii 51 de km din acest mare proiect, legând în sfârșit A7 cu Autostrada A8 la Pașcani. Deși lotul Mizil – Pietroasele era planificat inițial să fie deschis anul trecut, diverse întârzieri au împins acest termen până acum.

Date contractuale pentru Lotul 2 Mizil – Pietroasele:

  • Antreprenor: Asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC
  • Durata contractului: 20 luni (execuție)
  • Valoare contract: 1,249,992,665 lei, fără TVA
  • Sursa de finanțare: Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR)
  • Ordinul de începere: 12 august 2022
  • Stadiu de execuție: 98,6%
  • Lungime: 28,35 km

Cu acest ritm de dezvoltare, autostrada A7 Ploiești – Buzău progresează către a deveni un important coridor de transport, aducând beneficii economice și sociale substanțiale regiunii.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"