Companiile IT conduc clasamentul celor mai atractivi angajatori din România, conform studiului Randstad 2025 - Microsoft în frunte doi ani consecutivi
Sursa poza si informatii: romania-insider
Potrivit studiului Randstad Romania Employer Brand Research 2025, care face parte din cea mai amplă cercetare de brand de angajator independent la nivel mondial, companiile din domeniul IT sunt în fruntea listei celor mai atractivi angajatori pentru români. Pentru al patrulea an consecutiv, Microsoft ocupă locul întâi, câștigând, de asemenea, un badge de excelență în Hall of Fame. Clasamentul este completat de Schaeffler (anterior cunoscută sub numele de Vitesco Technologies) și IBM.
Clasamente pe Sectore Industriale
Pe lângă liderii din sectorul IT, studiul a identificat cei mai buni angajatori în mai multe sectoare cheie: HP în servicii, Robert Bosch în producția de piese auto, Ford ca producător auto, Versuni-Philips în manufactură, Terapia în producția farmaceutică, Coca Cola în FMCG, Vodafone în telecomunicații, Banca Transilvania în sectorul financiar, CEVA Logistic în logistică, UMB Spedition în construcții și infrastructură, MOL Petroleum Products în petrol și gaze, și eMAG în domeniul retailului.
Schimbări Generaționale și Motivații
Dagmara Chudzińska-Matysiak, manager de țară la Randstad România, a subliniat o schimbare generațională în care includerea, echilibrul între viața profesională și personală și siguranța locului de muncă devin tot mai importante. „Aceste puncte forte sunt un atu semnificativ pe care angajatorii îl pot folosi pentru a spori satisfacția generală a angajaților”, a declarat ea.
Studiul arată, de asemenea, un echilibru interesant în piața muncii: deși intențiile de a schimba locul de muncă au crescut ușor, rata reală a mobilității a rămas stabilă. Acest aspect sugerează un optimism prudent printre angajați, care sunt deschiși la schimbare, dar și foarte selectivi. Pentru angajatori, aceasta este o fereastră strategică pentru a stabili strategii proactive de retenție focalizate pe compensații corecte, creștere profesională și perfecționare continuă.
Importanța Reskilling-ului și Motivațiile Generaționale
Generațiile Millennials și Gen X acordă o mai mare importanță siguranței locului de muncă. Aproape trei sferturi dintre angajații români se simt implicați în rolurile lor actuale, iar 56% se declară mai motivați decât acum un an. Salariul și beneficiile sunt principalele motive pentru lipsa de implicare, în timp ce aprecierea este crucială pentru motivație. Aproximativ 78% dintre lucrătorii români consideră reskilling-ul ca fiind esențial, fără diferențe semnificative între generații.
Gen X este mai motivată de recunoașterea performanțelor, în timp ce Generațiile Z și Millennials au o gamă mai largă de factori motivaționali, sugerând că aceste grupuri răspund mai bine strategiilor de implicare multifacetate. Echilibrul între viața profesională și personală are o importanță mai mare pentru talentele digitale, în timp ce angajații din sectoare profesionale și operaționale pun mai mult accent pe inițiativele de echitate.
Intențiile de Schimbare a Locului de Muncă și Provocările Generației Z
Intențiile de schimbare a locului de muncă au crescut cu 2% față de 2024, dar rata reală de mobilitate a rămas neschimbată. Generația Z conduce în ceea ce privește schimbarea locurilor de muncă (21%), în timp ce Baby Boomers fac cele mai puține schimbări (4%), reflectând priorități legate de vârstă și un risc redus de toleranță.
În privința căutării unui loc de muncă, toate generațiile preferă platformele online, dar Gen Z folosește intens Google și rețelele sociale, Millennials preferă LinkedIn, în timp ce Gen X se bazează pe conexiuni personale, reflectând o preferință continuă pentru metodele tradiționale de căutare a unui job.
AI și Provocările pe Piața Muncii
Adoptarea inteligenței artificiale este mai prevalentă în rândul generațiilor mai tinere, deși utilizarea regulată a scăzut față de 2024, angajații fiind mai puțin optimiști cu privire la impactul AI în viața lor profesională. Aproximativ 5% dintre respondenți se așteaptă să își piardă locul de muncă din cauza AI în următorii cinci ani, cea mai mare îngrijorare fiind în transport și logistică (10%) și cea mai mică în domeniile administrative, de secretariat și HR (1,39%).
De asemenea, raportul Randstad Romania Employer Brand Research 2025 relevă că proporția angajaților minoritari care se confruntă cu obstacole din cauza identității lor a crescut cu 4% comparativ cu anul trecut, subliniind o provocare în creștere.
Aceste concluzii provin din opiniile a 170,000 de respondenți cu vârste cuprinse între 18 și 64 de ani, acoperind aproximativ 6,084 de companii în 34 de piețe. Ediția românească a studiului include perspective de la 4,030 de angajați din 150 de companii.