Creștere de 108 Miliarde Dolari în Costuri pentru Producătorii Auto din SUA. Ford, GM și Stellantis, printre cei mai afectați, confruntă majorări substanțiale ale tarifelor la piesele auto importate după impunerea taxelor de 25%
Sursa poza: Economica.net
Un studiu recent relevă efectele economice semnificative ale tarifelor auto impuse de administrația Trump, estimând că aceste măsuri ar putea genera costuri adiționale de 108 miliarde de dolari pentru producătorii auto americani. Această analiză, realizată de o organizație cu sediul în Ann Arbor, Michigan, scoate în evidență dificultățile financiare cu care se confruntă giganții auto precum Ford Motor, General Motors și Stellantis, în contextul în care se estimează o creștere a costurilor cu aproximativ 42 de miliarde de dolari.
Dificultăți pentru Detroit Three
Studiul dezvăluie faptul că cele „Detroit Three” — Ford, General Motors și Stellantis, s-ar putea confrunta cu tarife suplimentare de aproape 5.000 de dolari pentru fiecare vehicul produs în SUA, ca urmare a pieselor importate. În plus, pentru vehiculele importate, costurile tarifare medii pe vehicul ar putea atinge 8.600 de dolari, o piatră grea pentru economie și pentru producători.
Tarifele, impuse la o rată de 25%, au început să-și facă simțite efectele pe 3 aprilie, provocând reacții rapide în industrie. Deși vehiculele produse în Mexic și Canada sunt vizate de aceste taxe, producătorii de automobile care respectă Acordul SUA-Mexic-Canada au posibilitatea de a deduce valoarea conținutului din SUA.
Reorganizări și adaptări în producție
Pentru a diminua impactul tarifelor impuse, giganții auto au fost nevoiți să își ajusteze strategiile de producție. General Motors, de exemplu, a decis să intensifice producția de camioane într-o fabrică din Indiana. De partea cealaltă, Stellantis a întrerupt temporar activitatea la două facilități din Mexic și Canada, generând efecte în lanț asupra altor cinci unități de producție din SUA.
Analiza arată că, raportat la media generală a industriei, Detroit Three riscă să suporte un cost tarifar mediu per vehicul de 4.911 dolari pentru piesele auto importate, comparativ cu media de 4.239 dolari în restul industriei auto.
Reacții și perspective
Matt Blunt, președintele American Automotive Policy Council, a subliniat importanța găsirii unei soluții prin colaborarea cu administrația. „Acest studiu demonstrează costurile substanțiale pe care un tarif de 25% le poate genera pentru industria auto. Ford, GM și Stellantis sunt determinati să continue dialogul cu oficialii, sperând să atingă obiectivul nostru comun de creștere a producției auto în SUA”, a declarat Blunt.
În timp ce Ford nu a fost disponibil pentru comentarii, GM și Stellantis au preferat să nu emită declarații publice imediate cu privire la analiza prezentată.
Concluzie
Impactul tarifelor impuse de administrația Trump asupra industriei auto din SUA demonstrează complexitatea și dificultatea menținerii unui echilibru între politici comerciale și nevoile industriilor vitale. Fortificarea dialogului cu factorii decidenți se dovedește a fi esențială pentru a aborda aceste provocări și a naviga printr-un peisaj comercial tot mai complicat. Rezolvarea cu succes a acestor probleme ar putea asigura viitorul sustenabil al industriei auto americane, contribuind în același timp la creșterea economică și menținerea locurilor de muncă.