Loialitatea față de marcă este mai scăzută pentru mașinile electrice comparativ cu cele pe combustie internă, arată un sondaj

Single Post Images

Cumpărătorii europeni sunt mai deschiși să ia în considerare un vehicul electric de la mărci necunoscute sau nou-intrați pe piață, ceea ce oferă startupurilor și producătorilor chinezi o șansă de a câștiga cote de piață, mai ales dacă dispun de tehnologie superioară.

Reputația mărcii a fost prioritară pentru europeni

Tradiția și reputația mărcii au fost de mult timp factorii decisivi pentru consumatorii europeni atunci când au venit vorba de alegerea unei mașini noi. Un sondaj recent realizat de grupul de publicitate Adevinta a arătat că 45% dintre participanți au citat reputația brandului drept cel mai important criteriu în procesul lor decizional.

Loialitatea față de mărcile clasice se erodează pentru mașinile electrice

Cu toate acestea, lucrurile par să se schimbe în era vehiculelor electrice. Același sondaj, la care au participat 5.000 de persoane, sugerează că loialitatea față de mărcile europene tradiționale se erodează, în special în ceea ce privește automobilele electrice. 28% dintre respondenți s-au arătat mai înclinați să achiziționeze un vehicul electric de la o marcă nouă sau mai puțin cunoscută decât o mașină cu motor pe combustie internă de la aceleași mărci.

Tranziția către mașinile electrice a nivelat terenul de joc

Rezultatele indică faptul că noii jucători de pe piață pot profita de avântul luat de tranziția către vehiculele electrice, a declarat Ajay Bhatia, CEO al mobile.de și șef al portofoliului global de mobilitate de la Adevinta. "Trecerea la mașinile electrice a nivelat terenul de joc", se arată în raportul Adevinta, existând o conștientizare mai scăzută din partea consumatorilor cu privire la modelele electrice comparativ cu cele tradiționale pe combustie.

Conștientizarea mărcilor de mașini electrice este scăzută

De exemplu, Volkswagen Golf a înregistrat cel mai ridicat nivel de conștientizare din rândul consumatorilor dintre modelele analizate, de 52%, însă modelul 100% electric ID3 al aceluiași brand s-a clasat doar pe locul șapte, cu 28% dintre respondenți declarând că îl cunosc.

Chiar dacă cumpărătorii ar putea fi deschiși către mărci noi sau emergente, aceste mărci au în continuare un nivel relativ scăzut de recunoaștere, conform sondajului.

Percepțiile legate de mărcile de vehicule electrice

În ceea ce privește percepțiile legate de reputația mărcilor de mașini electrice, Tesla conduce detașat, cu 48% dintre consumatori clasând-o pe primul loc. Urmează Volkswagen și BMW, ambele cu 26%.

Mărci emergente axate pe vehiculele electrice precum Polestar și BYD, în ciuda prezenței lor globale, au fost recunoscute ca fiind de încredere de doar 11%, respectiv 9% dintre consumatori.

Mărcile germane, chemate să își consolideze imaginea

Bhatia a afirmat că acesta este momentul pentru mărcile germane să "forțeze nota" în ceea ce privește marketingul de brand pentru a-și menține poziția. "Nu aș uita cât de importantă este marca mașinilor germane pentru consumatorii din întreaga lume", a precizat el printr-un e-mail.

Noile mărci "vor trebui să creeze o poziționare clară a brandului lor și să recupereze terenul pierdut în domeniul încrederii și reputației construite de mărcile existente de-a lungul anilor", a adăugat el.

Parteneriate pentru a câștiga încrederea europenilor

Una dintre opțiunile pentru mărcile chineze este crearea de parteneriate europene, ceea ce ar putea crește încrederea consumatorilor atât în Europa, cât și la nivel global, a sugerat Bhatia.

Recent, de exemplu, Stellantis a înființat o întreprindere mixtă cu producătorul chinez de vehicule electrice Leapmotor pentru a-și comercializa mașinile în afara Chinei.

Motivația loialității față de marcă, mai puternică în Europa

Pedro Pacheco, analist la Gartner, a afirmat că europenii au fost consecvent mai motivați de loialitatea față de marcă decât consumatorii din America de Nord.

Deși acest lucru a reprezentat un avantaj pentru producătorii auto în era motoarelor pe combustie, intrarea târzie pe piața vehiculelor electrice a mărcilor europene a dus la o "dilemă previzibilă" în care consumatorii caută alternative.

Caracteristicile superioare ale mașinilor electrice noi determină schimbarea preferințelor

"Consumatorii realizează că oferta mărcilor tradiționale nu este atât de bună", a explicat Pacheco. "Apoi se uită la Tesla sau BYD și văd că aceste mașini electrice au caracteristici și performanțe superioare - acest lucru îi face pe clienții de obicei loiali unei mărci să își schimbe opțiunea."

Aproape 40% dintre consumatorii chestionați au declarat că ar lua în considerare un vehicul electric de la o marcă nouă sau necunoscută dacă ar oferi o autonomie mai mare a bateriei, în timp ce accesibilitatea din punct de vedere financiar (35%) și disponibilitatea rapidă (26%) i-ar putea determina pe cumpărători să aleagă aceste mărci noi.

Încrederea în fiabilitate rămâne importantă

Percepțiile legate de fiabilitate continuă să conteze: aproape 30% dintre consumatorii chestionați nu au încredere în fiabilitatea vehiculelor provenite de la producători noi.

Dintr-o selecție de 10 mărci consacrate și emergente, Volkswagen (41%), BMW (40%) și Tesla (27%) sunt percepute ca fiind cele mai fiabile.

Mărcile emergente precum Polestar (6%), MG (4%), BYD (4%) și Lynk & CO (3%) se situează la polul opus al spectrului încrederii.

Riscul pierderii cotei de piață în Europa pentru producătorii tradiționali

Pacheco a avertizat că există riscul ca, în câțiva ani, producătorii auto europeni să dețină mai puțin de jumătate din piața europeană, pe măsură ce constructorii chinezi își îmbunătățesc ofertele - chiar dacă cotele de vânzări ale mașinilor electrice europene în China și SUA rămân stagnante sau scad.

"Dacă vor continua să piardă cote de piață în Europa, acest lucru va reprezenta o provocare serioasă", a afirmat el, adăugând: "La momentul actual, aceasta este direcția în care se îndreaptă."

Calea de urmat pentru producătorii auto europeni tradiționali

Conform lui Pacheco, calea de urmat pentru producătorii auto europeni tradiționali este clară: "Să facă mașini mai bune - atât de simplu este. În prezent, fie rămân în urmă la capitolul software, experiență utilizator, autonomie, performanțe, nivel de echipare sau preț."

Caracteristici cheie în competiția pentru vehiculele electrice

În era vehiculelor electrice, caracteristicile cheie care determină succesul pe piață sunt:

  • Autonomia bateriei: Aproape 40% dintre consumatorii chestionați au declarat că ar lua în considerare un vehicul electric de la o marcă nouă sau necunoscută dacă ar oferi o autonomie mai mare a bateriei.

  • Accesibilitatea financiară: Pentru 35% dintre respondenți, prețul accesibil ar putea reprezenta factorul decisiv în alegerea unei mărci noi de vehicule electrice.

  • Disponibilitatea rapidă: 26% dintre participanții la sondaj ar putea fi convinși de disponibilitatea imediată a unui model de mașină electrică de la o marcă emergentă.

Avantajul pionierilor în domeniul vehiculelor electrice

Unii producători de vehicule electrice au reușit să câștige un avantaj semnificativ în percepția consumatorilor:

  • Tesla este lider detașat în ceea ce privește reputația în domeniul mașinilor electrice, cu 48% dintre consumatori clasând-o pe primul loc.
  • Volkswagen și BMW urmează, ambele cu 26% dintre respondenți considerându-le mărci de încredere pentru vehiculele electrice.

Provocări pentru mărcile emergente de vehicule electrice

În pofida prezenței lor globale, unele mărci noi axate pe vehiculele electrice se confruntă încă cu provocări în câștigarea încrederii consumatorilor:

  • Polestar a fost recunoscută ca fiind o marcă de încredere de doar 11% dintre respondenți.
  • BYD s-a situat la un nivel similar de 9% în ceea ce privește percepția de marcă reputabilă.
  • Alte mărci emergente precum MG (4%) și Lynk & CO (3%) se află la capătul inferior al spectrului încrederii consumatorilor.

Nevoia de consolidare a poziției pentru mărcile tradiționale

Bhatia a subliniat importanța consolidării poziției pentru mărcile auto tradiționale europene în fața concurenței tot mai acerbe:

"Nu aș uita cât de importantă este marca mașinilor germane pentru consumatorii din întreaga lume. Noile mărci vor trebui să creeze o poziționare clară a brandului lor și să recupereze terenul pierdut în domeniul încrederii și reputației construite de mărcile existente de-a lungul anilor."

Parteneriatele, o oportunitate pentru producătorii chinezi

Pentru producătorii chinezi de vehicule electrice, una dintre oportunitățile de a câștiga încrederea consumatorilor europeni este reprezentată de parteneriatele cu jucători consacrați de pe această piață, a sugerat Bhatia.

"Recent, de exemplu, Stellantis a înființat o întreprindere mixtă cu producătorul chinez de vehicule electrice Leapmotor pentru a-și comercializa mașinile în afara Chinei."

Diferențe regionale în loialitatea față de marcă

Analistul Pedro Pacheco de la Gartner a remarcat diferențe notabile între Europa și America de Nord în ceea ce privește motivația consumatorilor de a rămâne fideli unei anumite mărci:

"Europenii au fost consecvent mai motivați de loialitatea față de marcă decât consumatorii din America de Nord. Deși acest lucru a reprezentat un avantaj pentru producătorii auto în era motoarelor pe combustie, intrarea târzie pe piața vehiculelor electrice a mărcilor europene a dus la o dilemă previzibilă în care consumatorii caută alternative."

Impactul caracteristicilor superioare asupra preferințelor consumatorilor Pacheco a explicat motivul pentru care consumatorii loiali mărcilor tradiționale sunt acum atrași de ofertele producătorilor de vehicule electrice noi:

"Consumatorii realizează că oferta mărcilor tradiționale nu este atât de bună. Apoi se uită la Tesla sau BYD și văd că aceste mașini electrice au caracteristici și performanțe superioare - acest lucru îi face pe clienții de obicei loiali unei mărci să își schimbe opțiunea."

Factorii cheie în alegerea unei mărci noi de vehicule electrice

Studiul a identificat trei factori principali care i-ar putea determina pe consumatori să opteze pentru o marcă nouă sau necunoscută de vehicule electrice:

  • Autonomia bateriei superioară (aproape 40% dintre respondenți)
  • Accesibilitatea financiară (35%)
  • Disponibilitatea rapidă (26%)
  • Provocarea fiabilității pentru mărcile noi Cu toate acestea, percepțiile legate de fiabilitate continuă să reprezinte o provocare pentru mărcile nou-venite pe piața vehiculelor electrice. Aproape 30% dintre consumatorii chestionați au declarat că nu au încredere în fiabilitatea mașinilor provenite de la producători noi.

Ierarhia mărcilor în funcție de percepția fiabilității

Sondajul a evidențiat următoarea ierarhie a mărcilor în ceea ce privește percepția consumatorilor legate de fiabilitate:

  • Volkswagen (41%)
  • BMW (40%)
  • Tesla (27%)
  • Polestar (6%)
  • MG (4%)
  • BYD (4%)
  • Lynk & CO (3%)

Avertismentul pierderii cotei de piață în Europa

Pacheco a avertizat cu privire la riscul ca, în câțiva ani, producătorii auto europeni să dețină mai puțin de jumătate din piața europeană, pe măsură ce constructorii chinezi își îmbunătățesc ofertele, chiar dacă cotele de vânzări ale mașinilor electrice europene în China și SUA rămân stagnante sau scad.

"Dacă vor continua să piardă cote de piață în Europa, acest lucru va reprezenta o provocare serioasă. La momentul actual, aceasta este direcția în care se îndreaptă."

Calea îmbunătățirii produselor pentru producătorii tradiționali

Conform lui Pacheco, soluția pentru producătorii auto europeni tradiționali este clară: "Să facă mașini mai bune - atât de simplu este. În prezent, fie rămân în urmă la capitolul software, experiență utilizator, autonomie, performanțe, nivel de echipare sau preț."

Prin urmare, pentru a face față concurenței acerbe din partea producătorilor de vehicule electrice noi și inovatori, mărcile auto europene consacrate trebuie să se concentreze pe îmbunătățirea continuă a produselor lor în toate aspectele cheie, de la tehnologie și performanțe până la experiența utilizatorului și accesibilitatea financiară.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte." Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!