Visezi la un Dacia Bigster cu șapte locuri? Ei bine, nu-l poți avea!

Single Post Images

Dacia, brandul auto accesibil din România, a dezvăluit recent cel mai mare SUV din gama sa, Bigster. Cu o lungime impresionantă de 4,57 metri, unii s-au întrebat dacă acest colos ar putea găzdui șapte locuri. Însă, conform șefului Dacia, această opțiune nu va fi disponibilă.

Denis Le Vot, CEO-ul Dacia, a explicat rațiunea din spatele acestei decizii într-un interviu exclusiv acordat înainte de lansarea oficială a Bigster. Analogia sa a fost elocventă: "Dacă ți-aș cere să cureți 100 de morcovi în fiecare zi, după o lună, sunt sigur că nu ai face-o cu un cuțit elvețian. Ai folosi un cuțit fantastic, special conceput pentru curățarea morcovilor, nu-i așa? Același lucru se aplică și în cazul Bigster."

Potrivit lui Le Vot, decizia de a nu oferi o versiune cu șapte locuri a fost luată după o analiză atentă a cerințelor pieței. El a explicat: "Am încercat această opțiune, deoarece nu era o idee proastă, dar au existat două sau trei aspecte care ne-au determinat să o abandonăm. În primul rând, mașinile cu șapte locuri reprezintă doar 25% din piață, în timp ce 75% sunt mașini cu cinci locuri."

În plus, încercarea de a îmbina două funcționalități distincte ar fi dus la compromisuri semnificative în ceea ce privește design-ul și costurile. Le Vot a subliniat: "Dacă încerci să faci totul, ca un cuțit elvețian, spațiul pentru genunchi în spate ar fi mai mic, și asta este o caracteristică excelentă pe care Bigster o oferă pentru o mașină familială. Am fi trebuit, de asemenea, să modificăm podeaua mașinii și să adăugăm greutate suplimentară, consolidând axul spate și adăugând și mai multă greutate."

În schimb, prin renunțarea la opțiunea cu șapte locuri, Dacia a reușit să facă Bigster Hybrid cu 150 kg mai ușor decât alte mașini hibride similare. Le Vot a adăugat: "Imaginați-vă cât costă 150 kg de metal, aluminiu, electronice, țesături și tot ce mai este necesar. Este vorba de o sumă considerabilă de bani." Această decizie a permis obținerea unui preț de pornire sub 25.000 de euro în Europa (prețul pentru Regatul Unit încă nu este confirmat) și utilizarea unor motoare mai mici decât cele obișnuite pentru dimensiunea mașinii.

În consecință, Dacia Jogger rămâne singura opțiune cu șapte locuri din gama accesibilă a brandului. Bigster și Jogger concurează în segmentul C al pieței auto, iar Dacia are planuri pentru încă două modele care se vor alătura acestui segment.

Deși detaliile despre aceste două viitoare modele sunt încă puține, Le Vot a confirmat că vor folosi aceeași platformă CMF-B care stă la baza întregii game Dacia, de la Sandero la Bigster.

Decizia de a nu oferi o versiune cu șapte locuri pentru Bigster reflectă abordarea focusată a Dacia. În loc să încerce să satisfacă fiecare nișă, brandul se concentrează pe furnizarea de mașini accesibile, dar bine echipate, pentru segmentele principale ale pieței.

Single Post Images Un aspect cheie al deciziei a fost dorința de a oferi un spațiu interior generos pentru pasagerii din spate în Bigster. Prin renunțarea la opțiunea cu șapte locuri, Dacia a putut maximiza spațiul pentru genunchi și confortul general în habitaclu.

În plus, evitarea compromisurilor de design necesare pentru a include o a treia banchetă a permis Dacia să reducă semnificativ costurile și greutatea Bigster. Această economie se reflectă în prețul accesibil al mașinii și în eficiența energetică îmbunătățită.

Concentrarea pe segmentul principal de piață Statisticile invocate de Le Vot arată că decizia Dacia se bazează pe realitățile pieței. Deoarece doar 25% din clienți caută mașini cu șapte locuri, are sens ca brandul să se concentreze pe segmentul majoritar al mașinilor cu cinci locuri.

Confirmarea că viitoarele modele Dacia vor folosi platforma CMF-B arată angajamentul brandului față de această arhitectură eficientă din punct de vedere al costurilor. Aceasta permite Dacia să ofere mașini accesibile, fără a face rabat de la calitatea sau echipamentele de bază.

Deși detaliile sunt încă limitate, anunțul privind cele două noi modele care se vor alătura Bigster și Jogger în segmentul C sugerează că Dacia are planuri ambițioase de extindere a gamei sale. Aceste noi oferte vor consolida prezența brandului în segmentul crucial al mașinilor de familie.

Recunoașterea lui Le Vot că au încercat inițial să ofere o opțiune cu șapte locuri, dar au renunțat la această idee, arată că Dacia învață din experiențele anterioare. Brandul este dispus să-și reconsidere deciziile inițiale atunci când realitățile pieței o cer.

În cele din urmă, decizia Dacia de a nu oferi o versiune cu șapte locuri pentru Bigster subliniază angajamentul brandului de a se concentra pe nevoile reale ale clienților săi. În loc să încerce să fie un "cuțit elvețian", oferind o gamă largă de opțiuni, Dacia se concentrează pe furnizarea de mașini care excelează în ceea ce contează cel mai mult pentru majoritatea cumpărătorilor.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte." Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!