Descoperă topul celor mai performante branduri!
Sursa poza: Go4IT
Trimestrul al doilea al anului a adus o explozie a vânzărilor de smartphone-uri, fiind impulsionată în mare parte de piețele din America de Nord, Japonia și Europa, conform unui raport detaliat al Counterpoint Research. Ameliorarea îngrijorărilor privind taxele vamale, care au perturbat livrările în primul trimestru, a contribuit și ea la această revenire, deși regiunile precum China și America de Nord continuă să resimtă unele efecte, determinând acumularea stocurilor în America de Nord.
Smartphone-uri 5G câștigă teren
Pe piețele emergente s-a observat o cerere crescută pentru dispozitive 5G accesibile și de buget, în timp ce interesul pentru modelele premium a rămas stabil în regiunile mature. Tarun Pathak, director de cercetare, a subliniat această tendință în analiza sa asupra evoluțiilor recente ale pieței.
Samsung la conducere
Samsung și-a păstrat poziția de lider mondial, înregistrând o creștere impresionantă de 8% în rândul primilor cinci producători de telefoane. Această creștere vine pe fondul succesului seriei Galaxy S25 și al îmbunătățirii performanțelor în segmentul de gamă medie, alimentată de reîmprospătarea seriei A. Inițiativele care includ dezvoltarea dispozitivelor pliabile și integrarea funcțiilor bazate pe inteligență artificială au consolidat loialitatea utilizatorilor, după cum a subliniat și analistul senior Shilpi Jain.
Apple, pe locul secund
Apple își menține poziția secundă pe piața globală, cu o creștere a livrărilor de 4% comparativ cu anul precedent. Această evoluție favorabilă este în parte datorată creșterii cererii anticipate de impactul tarifelor în America de Nord, precum și performanței robuste pe piețele din India și Japonia.
Xiaomi și stabilitatea
Xiaomi continuă să ocupe locul trei în clasamentul global, cu o cotă de piață constantă în al doilea trimestru. Cererea pentru produsele sale a fost semnificativă în Europa Centrală și America Latină, păstrând un ritm stabil și pe piața internă din China.
Vivo și OPPO, în top cinci
Vivo și OPPO s-au menținut în top pe locul patru, respectiv cinci, cu o performanță stabilă pe segmentul de gamă medie. Aceste mărci au arătat semne de redresare pe piețele internaționale precum America Latină, Orientul Mijlociu și Africa (MEA).
Motorola, o ascensiune remarcabilă
Motorola a impresionat cu o creștere spectaculoasă a livrărilor, de 16% față de anul anterior, astfel consolidându-și poziția ca una dintre companiile cu cea mai rapidă expansiune în cadrul celor mai importante branduri de pe piață.
Raportul Counterpoint Research subliniază dinamica și adaptabilitatea pieței de smartphone-uri, reflectând evoluțiile tehnologice și schimbările în comportamentul consumatorilor în diverse regiuni ale lumii. Pe măsură ce continuăm să referim la trendurile globale, este de așteptat ca inovațiile tehnologice să modeleze în continuare preferințele utilizatorilor și să influențeze competitorii din această industrie dinamică.