iPhone 17, triumf pe piețele din China și SUA.
Sursa poza: Go4IT
Lansarea seriei iPhone 17 a marcat un nou vârf pentru Apple, capturând atenția piețelor de top din China și Statele Unite. Aceste două regiuni, esențiale pentru gigantul american, au continuat să fie principalele destinații pentru vânzările globale de iPhone, conform unui raport al Counterpoint Research pentru al treilea trimestru al anului 2025.
Modelele noii serii iPhone 17
Dintre cele patru modele introduse în noua serie, versiunea de bază a fost vedeta, incitând o creștere a vânzărilor cu aproximativ 30%. Atragerea consumatorilor chinezi se datorează în principal îmbunătățirilor semnificative în raport calitate-preț. „Modelul de bază iPhone 17 este foarte atractiv pentru consumatori, oferind un raport calitate-preț excelent. Un cip mai bun, un ecran îmbunătățit, o memorie de bază mai mare, un upgrade la camera selfie – toate la același preț ca iPhone 16 de anul trecut. Cumpărarea acestui dispozitiv este o alegere evidentă, mai ales când adaugi reduceri de la canale și cupoane. Simplu spus, oferă un raport calitate-preț extrem de bun, iar consumatorii chinezi recompensează Apple pentru asta.” a declarat Mengmeng Zhang, analist senior la Counterpoint Research.
Cerere crescută pentru modelul 17 Pro Max în Statele Unite
Piața americană a reflectat o altă poveste de succes, cu iPhone 17 Pro Max ca marcând cea mai robustă creștere. Creșterea cererii a fost impulsionată de strategiile operatorilor principali de telefonie mobilă din Statele Unite, care au crescut subvențiile cu 10%, egalând o mărire de 100 de dolari. „Operatorii de aici doresc să maximizeze valoarea pe durata de viață a dispozitivului prin transformarea subvențiilor puternice pentru dispozitive în ani de venituri lunare mai mari din servicii, prin contracte de finanțare pe 24 sau 36 de luni. Accentul pus pe ofertele Pro Max a făcut dispozitivul Apple ultra-premium mai accesibil clienților, consolidând tendințele de premiumizare și consolidând legăturile clienților de mare valoare cu ecosistemul Apple.”, a explicat Maurice Klaehne, analist senior la același institut de cercetare.
iPhone Air și potențialul său limitat
Deși modelele de bază și Pro Max au fost vedetele vânzărilor, iPhone Air, primul model al companiei echipat exclusiv cu eSIM, a avut o creștere ușor superioară față de precedentul iPhone 16 Plus. Totuși, așternând umbra unui succes posibil limitat, disponibilitatea sa pe piața din China a fost pusă sub semnul întrebării, dar precomenzile din 17 octombrie au demontat aceste îngrijorări. „Aceasta este o etapă importantă pentru Apple și, în sens mai larg, pentru eSIM. Dar perioada de precomandă mai scurtă și prețul ridicat, comparativ cu modelul de bază iPhone 17, cu specificații și funcții bogate, înseamnă că Air va rămâne probabil o nișă inițial”, a afirmat Ivan Lam, analist senior la Counterpoint Research.
Pe ansamblu, iPhone 17 a reușit să se impună ca un jucător de impact pe piețele esențiale din China și SUA, continuând să consolideze statutul Apple într-o industrie definită de inovație și adaptabilitate continuă. Prin combinația de îmbunătățiri tehnice și strategii de marketing integrate, Apple rămâne un lider incontestabil al pieței de smartphone-uri în 2025.