Motorul de căutare Google este reproiectat - și este alimentat în întregime de inteligența artificială

Single Post Images

Anul trecut, Google a declarat că inteligența artificială reprezintă viitorul motoarelor de căutare. Acest viitor pare să fi sosit: compania a început implementarea funcțiilor denumite "AI Overviews" (Rezumate AI), anterior cunoscute sub numele de Search Generative Experience (Experiența generativă de căutare) pentru utilizatorii din Statele Unite, urmând să fie disponibile în curând la nivel global. În viitorul apropiat, miliarde de utilizatori Google vor vedea un rezumat generat de inteligența artificială în partea de sus a multor rezultate ale căutărilor lor. Și aceasta este doar începutul modului în care inteligența artificială transformă motoarele de căutare.

Potrivit lui Liz Reid, noul șef al departamentului de căutare de la Google, care a lucrat în ultimii ani la toate aspectele căutărilor asistate de inteligența artificială, "ceea ce observăm cu inteligența artificială generativă este că Google poate face mai multă muncă de căutare pentru dvs." Reid continuă: "Poate prelua o mare parte din munca grea a căutărilor, astfel încât să vă puteți concentra pe părțile pe care doriți să le faceți pentru a duce lucrurile la bun sfârșit sau pe aspectele explorării pe care le găsiți captivante."

Reid enumeră o serie de funcții menite să faciliteze această transformare, toate anunțate public de Google la conferința sa pentru dezvoltatori I/O. Printre acestea se numără, desigur, Rezumatele AI, concepute pentru a vă oferi o imagine de ansamblu asupra răspunsului la interogarea dvs., împreună cu linkuri către resurse suplimentare pentru mai multe informații. De asemenea, există o nouă funcție în Lens care vă permite să căutați prin captarea unui videoclip. O altă noutate este un instrument de planificare conceput să genereze automat un itinerar de călătorie sau un plan de mese pe baza unei singure interogări. Există, de asemenea, un nou mod alimentat de inteligența artificială de a organiza pagina de rezultate, astfel încât, atunci când doriți să vizualizați restaurante într-un nou oraș, vi se pot oferi opțiuni atât pentru o întâlnire romantică, cât și pentru una de afaceri, fără să fie nevoie să cereți acest lucru în mod explicit.

Aceasta nu este altceva decât o integrare completă a inteligenței artificiale în motorul de căutare. Google utilizează inteligența sa artificială Gemini pentru a înțelege ceea ce întrebați, indiferent dacă tastați, vorbiți, faceți o fotografie sau înregistrați un videoclip. Compania folosește, de asemenea, un nou model Gemini specializat pentru a rezuma conținutul web și a vă prezenta un răspuns. Chiar și designul și popularea paginii de rezultate se fac cu ajutorul lui Gemini.

Cu toate acestea, nu fiecare căutare necesită atât de multă inteligență artificială, afirmă Reid, și nu fiecare căutare va beneficia de aceste noi funcționalități. "Dacă doriți pur și simplu să accesați un URL, căutați eMAG și doriți să ajungeți pe eMAG.ro, nu este cu adevărat benefic să adăugați inteligența artificială." Reid consideră că Gemini poate fi cel mai util în situații mai complexe, genul de lucruri pentru care ați avea nevoie să faceți o serie de căutări sau pentru care nici nu ați apela la Google în primul rând.

Un exemplu preferat de Reid este căutarea locală. (Acesta este un caz des invocat în domeniul inteligenței artificiale, deoarece poate fi dificil să navigați printre tone de liste și recenzii similare pentru a găsi ceva cu adevărat bun.) Cu Gemini, spune ea, "putem face lucruri de genul 'Găsiți cel mai bun studio de yoga sau pilates din Boston, cu un rating de peste patru stele, la o jumătate de oră de mers pe jos de Beacon Hill'." Poate, continuă ea, doriți, de asemenea, detalii despre care are cele mai bune oferte pentru începători. "Și astfel puteți obține informații combinate, din Knowledge Graph și de pe web, și le puteți aduna laolaltă."

Combinația dintre Knowledge Graph (Graficul de cunoștințe) și inteligența artificială - instrumentul vechi de căutare al Google și cel nou - este esențială pentru Reid și echipa sa. Unele aspecte ale căutării sunt deja rezolvate, cum ar fi scorurile sportive: "Dacă doriți pur și simplu scorul, produsul funcționează destul de bine", afirmă Reid. Sarcina lui Gemini, în acest caz, este de a vă oferi scorul, indiferent de modul în care îl cereți. "Puteți încerca să extindeți tipurile de întrebări care ar declanșa cu succes afișarea scorurilor", spune ea, "dar tot veți dori acele date sportive canonice."

Obținerea unor date corecte este esențială pentru Google și orice alt motor de căutare. Una dintre motivațiile creării noului model Gemini specific pentru căutare, explică Reid, a fost concentrarea pe acuratețe. "Există un echilibru între creativitate și factualitate" în cazul oricărui model de limbaj, afirmă ea. "Vom încerca cu adevărat să îl îndreptăm spre latura factualității." Rezumatele AI s-ar putea să nu fie distractive sau atrăgătoare, dar, ca rezultat, ar putea fi mai precise. (Deși niciun model nu este perfect, și Google va trebui, cu siguranță, să facă față numeroaselor probleme cauzate de rezumate false sau pur și simplu incorecte.)

Pe măsură ce inteligența artificială a pătruns în motoarele de căutare, produse precum Perplexity și Arc au fost criticate pentru faptul că preiau și rezumă conținutul web fără a direcționa utilizatorii către sursele reale de informații. Reid recunoaște că este o problemă delicată, dar importantă de abordat, și că un mod în care Google încearcă să facă lucrul corect este acela de a nu declanșa deloc rezumate pentru anumite subiecte. Cu toate acestea, ea este convinsă și afirmă că datele inițiale arată că această nouă modalitate de căutare va duce, de fapt, la mai multe accesări ale web-ului deschis. Desigur, ar putea submina conținutul de valoare scăzută, spune ea, dar "dacă privim linkurile ca pe o modalitate de a aprofunda, site-urile web care fac o treabă excelentă în a oferi perspective, culoare, experiență sau expertiză - oamenii tot vor dori acest lucru." Ea remarcă faptul că utilizatorii tineri, în special, caută mereu o perspectivă umană asupra interogării lor și afirmă că este încă sarcina Google să le ofere acest lucru.

În ultimul deceniu, Google a încercat să schimbe modul în care căutați. La început a fost o casetă în care introduceați cuvinte-cheie; acum, compania dorește să fie o ființă omniscientă pe care să o puteți întreba oricum doriți și să primiți răspunsuri în orice mod vă este mai util. "Creșteți bogăția și permiteți oamenilor să pună întrebarea pe care ar dori-o în mod natural", afirmă Reid. Pentru Google, acesta este trucul pentru a face ca și mai mulți oameni să pună și mai multe întrebări, ceea ce aduce companie și mai mulți bani. Pentru utilizatori, ar putea însemna o modalitate complet nouă de a interacționa cu internetul: mai puțină tastare, mai puține file deschise și mult mai multă conversație cu un motor de căutare.


Marele Gânditor

Marele Gânditor, cunoscut pentru capacitatea sa uimitoare de a se pierde în gânduri timp de ore întregi, este un scriitor celebru care a reușit să îmbine filozofia profundă cu umorul savuros. De la întrebări existențiale precum "De ce pâinea se arde doar pe o parte?" până la dileme cotidiene precum "Cât de multă pizza este prea multă?", el explorează misterele vieții cu o pană în mână și un zâmbet ironic pe buze. Operele sale sunt pline de glume subtile, jocuri de cuvinte și observații hilare care te fac să râzi și să gândești în același timp. Marele Gânditor nu doar că inspiră, dar și distrează, devenind astfel un adevărat maestru al cuvintelor și al râsetelor.