O nouă propunere în Codul Rutier pentru fluidizarea traficului, aprobată tacit de Senat. Decizia finală, în mâinile deputaților.
Sursa poza: biziday
Un proiect de lege propune introducerea în Codul Rutier a „Regulii Fermoarului”, menită să fluidizeze traficul atunci când drumurile se îngustează. Senatul a adoptat tacit această inițiativă, iar acum a ajuns pe masa deputaților pentru votul final.
Cum funcționează „Regula Fermoarului”?
Proiectul prevede că, în situațiile în care circulația pe unul dintre sensurile de drum se blochează sau se îngustează, șoferii de pe banda adiacentă trebuie să permită, pe rând, intrarea vehiculelor de pe banda care se închide. Astfel, alternanța devine cheia gestionării traficului, asemănătoare funcționării unui fermoar.
Această metodă a fost deja adoptată în țări precum Germania, Austria și Olanda, și s-a dovedit eficientă în gestionarea congestionării traficului. Inițiatorii proiectului din România argumentează că, deși nerespectarea acestei reguli nu pune un mare pericol asupra siguranței rutiere, ea poate afecta semnificativ fluența circulației.
Ce este în joc pentru șoferi?
Dacă această nouă regulă va fi promulgată, nerespectarea ei va fi considerată contravenție și va fi sancționată cu 2-3 puncte amendă, conform clasei I de sancțiuni. Astfel, șoferii din România vor trebui să își schimbe obiceiurile de condus pentru a se adapta noilor cerințe.
Adoptare tacită și pașii următori
Proiectul a fost aprobat de Senat fără dezbatere, deoarece a trecut termenul în care trebuia discutat, ceea ce se numește adoptare tacită. În curând, deputații vor avea ocazia să se pronunțe asupra acestei inițiative.
Așadar, păstrând în minte avantajele acestei măsuri, România ar putea să facă un pas important spre un trafic mai eficient și mai previzibil. Paine si circ va continua să urmărească evoluția acestui proiect și impactul său asupra traficului din țară.