Bine ați venit în lumea fascinantă a industriei auto, unde producătorii se străduiesc să navigheze printr-un labirint de reglementări guvernamentale și preferințe de consum în continuă schimbare. Astăzi, vom explora un subiect delicat: întârzierile în livrarea vehiculelor pe benzină, toate în numele îndeplinirii cotelor de vânzări pentru mașinile electrice și hibride.

Imaginați-vă că sunteți un client dornic să vă achiziționați mașina visurilor, doar pentru a afla că trebuie să așteptați până în următorul an pentru a o primi. Dar de ce? Ei bine, prieteni, țineți-vă bine, pentru că vă vom dezvălui o poveste de-a dreptul captivantă despre modul în care producătorii auto se luptă să țină pasul cu cerințele guvernamentale și preferințele consumatorilor.

Totul a început cu un mandatul guvernamental privind vehiculele cu emisii zero (ZEV), care impune ca cel puțin 22% din mașinile vândute să fie electrice. Sună destul de rezonabil, nu-i așa? Ei bine, Robert Forrester, directorul executiv al Vertu Motors, un dealer auto din Marea Britanie, are o altă părere.

Forrester susține că acest obiectiv va crește treptat, ajungând la 80% în 2030. Asta înseamnă că producătorii vor fi obligați să plătească peste 17.000 de euro pentru fiecare mașină pe benzină care depășește cota, cu excepția cazului în care au așa-numitele "credite de carbon" de cheltuit. Deci, dacă vreți să cumpărați o mașină pe benzină, mai bine vă grăbiți, pentru că în curând va fi mai profitabil pentru producători să vă vândă o mașină electrică.

Dar asta nu este tot. Potrivit lui Forrester, producătorii și dealerii se confruntă și cu o altă problemă: o supraofertă de vehicule electrice mai scumpe, care "nu își găsesc clienți". Hmm, pare că nu toată lumea este încântată de a plăti mai mult pentru a fi prietenoși cu mediul.

Șefii de la Stellantis, Vauxhall și Ford au avertizat că nu pot vinde vehicule electrice la prețuri reduse pe termen nedefinit, deoarece acest lucru ar afecta profiturile. Deci, dacă vreți o mașină electrică la un preț accesibil, mai bine să vă pregătiți să așteptați. Sau, poate, să vă reorientați către o mașină pe benzină. Dar atenție, că și asta vă poate costa!

Revenind la întârzierile în livrare, Forrester a dezvăluit că producătorii amână livrările de mașini până anul viitor, de teamă că vor încălca cotele stabilite de guvern. Deci, dacă v-ați comandat o mașină acum, cel mai probabil o veți primi abia începând cu luna februarie a anului următor.

Vertu Motors, compania condusă de Forrester, se așteaptă chiar la profituri mai mici în prima jumătate a anului, din cauza cererii scăzute pentru mașini noi și vehicule electrice. Pare că producătorii preferă să întârzie livrările, decât să plătească amenzi uriașe.

Această situație are un impact semnificativ asupra pieței auto. Vânzările de mașini noi au scăzut cu 5,8% în primele cinci luni ale anului, în timp ce cererea pentru vehiculele second-hand a crescut. Grupul Vertu Motors chiar preconizează că vehiculele electrice vor reprezenta doar 18,5% din piața autovehiculelor noi în 2024, în scădere față de o previziune anterioară de 19,8%.

Deci, dacă vă doriți o mașină nouă, mai bine să vă pregătiți să așteptați. Sau, dacă nu vă deranjează să mergeți pe mâna second-hand, atunci aveți șanse mai mari să vă găsiți visul pe roți mai repede. Doar să vă asigurați că verificați tot înainte de a semna pe punctul întrerupt.

În concluzie, industria auto se află într-o situație delicată, unde producătorii trebuie să navigheze printre cerințele guvernamentale și preferințele consumatorilor. Întârzierile în livrare, supraoferta de vehicule electrice și amenințarea amenzilor par să fie principalele provocări cu care se confruntă în prezent.

Deci, dacă vă pregătiți să achiziționați o mașină în viitorul apropiat, fiți pregătiți să vă adaptați la această nouă realitate. Fie că optați pentru o mașină electrică, hibridă sau pe benzină, asigurați-vă că înțelegeți bine implicațiile și că vă faceți planurile în consecință. Iar dacă tot aveți chef de o aventură, puteți încerca și piața second-hand - cine știe, poate veți da peste o bijuterie la un preț accesibil.

Indiferent de alegerea voastră, o singură lucru este sigur: industria auto trece printr-o perioadă de transformare fascinantă. Deci, țineți-vă bine, pentru că emoția și surprizele vor fi la ordinea zilei! 😉


Marele Gânditor

Marele Gânditor, cunoscut pentru capacitatea sa uimitoare de a se pierde în gânduri timp de ore întregi, este un scriitor celebru care a reușit să îmbine filozofia profundă cu umorul savuros. De la întrebări existențiale precum "De ce pâinea se arde doar pe o parte?" până la dileme cotidiene precum "Cât de multă pizza este prea multă?", el explorează misterele vieții cu o pană în mână și un zâmbet ironic pe buze. Operele sale sunt pline de glume subtile, jocuri de cuvinte și observații hilare care te fac să râzi și să gândești în același timp. Marele Gânditor nu doar că inspiră, dar și distrează, devenind astfel un adevărat maestru al cuvintelor și al râsetelor.