Producătorii auto europeni ar putea renunța la până la opt fabrici – studiu AlixPartners

Producătorii auto europeni ar putea renunța la până la opt fabrici – studiu AlixPartners

Sursa poza si informatii: Economica.net

Un studiu recent al AlixPartners pune în lumină un scenariu îngrijorător pentru industria auto europeană, confruntată cu schimbări majore pe piață. Cu o capacitate de producție mult subutilizată și concurența tot mai acerbă din partea Tesla și a producătorilor chinezi, producătorii auto europeni ar putea fi forțați să închidă până la opt fabrici.

Concurența Asiatică și Reducerea Cererii

Intrarea Tesla pe piața europeană și creșterea prezenței companiilor chineze, care nu doar vând, dar încep să și producă mașini pe continent, au influențat semnificativ cererea și capacitatea utilizată în fabricile de pe continent. Aceste schimbări au condus la o utilizare a capacității fabricilor auto de numai 55%, o scădere semnificativă comparativ cu acum un deceniu.

Grupul Stellantis, afectat grav de aceste schimbări, își vede fabricile funcționând la o capacitate de doar 45%, conform rapoartelor AlixPartners. Estimările sugerează că producătorii europeni de mașini vor pierde între unu și două milioane de vehicule în favoarea mărcilor chineze în următorii ani.

Impactul închiderilor de fabrici

Închiderea fabricilor europene vine cu un cost semnificativ. Estimativ, închiderea unei uzine mari cu aproximativ 10.000 de angajați ar putea necesita cheltuieli de aproximativ 1,5 miliarde de euro și ar dura între unu și trei ani. Aceasta nu doar că afectează direct locurile de muncă, dar are un impact și asupra întregului lanț de aprovizionare.

Decizia de a închide o fabrică necesită negocieri extinse cu sindicatele, ceea ce face procesul extrem de complex. Tom Gellrich, consultant și director general al AlixPartners, subliniază că astfel de decizii trebuie să fie bine justificate economic.

Evoluția pieței auto europene

În 2022, livrările de mașini noi au înregistrat o creștere timidă de doar 0,9%, iar previziunile sunt moderate. Chinezii de la BYD și MG, parte a SAIC, ar putea ajunge să controleze 10% din piața europeană până în 2030, exercitând o presiune și mai mare asupra capacităților de producție europene.

Pe lângă acest context, Asociația Europeană a Constructorilor de Automobile (ACEA) a exprimat și ea preocupări legate de posibilele închideri. Într-o declarație anterioară, Sigrid de Vries, directorul general ACEA, a avertizat că pentru a respecta limitele de emisii de CO2 impuse de Uniunea Europeană, producătorii ar putea fi nevoiți să înceteze fabricarea anumitor modele cu emisii ridicate până în 2025, riscând să reducă producția cu până la 2,5 milioane de unități.

Concluzii

Pe fondul unor schimbări rapide și presiuni costisitoare, industria auto europeană se află la o răscruce. Urmează perioade de provocări, inovare și adaptare, în care producătorii europeni trebuie să găsească modalități de a-și eficientiza operațiunile și de a răspunde cerințelor unei piețe în schimbare. Modul în care aceste companii vor naviga printre aceste obstacole va defini viitorul industriei auto pe continent.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"