Progres Atingând 16% între Domnești – Jilava și Detalii despre Prima Intersecție Triplă

Progres Atingând 16% între Domnești – Jilava și Detalii despre Prima Intersecție Triplă Sursa poza: Economica.net

Chiar dacă lucrările totale sunt încă departe de finalizare pe Centura București, tronsonul dintre Domnești și Jilava arată progrese considerabile. Această secțiune a ajuns la un stadiu fizic de peste 16%, lucru remarcat de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor care a convocat recent constructorul la o întâlnire de situație.

Evoluția lucrărilor de infrastructură

Conform informațiilor furnizate de autorități, se fac progrese semnificative la montarea noilor conducte pentru rețelele de gaze și la execuția traseelor pentru distribuția energiei electrice, acestea din urmă fiind deja realizate în proporție de 50%. De asemenea, traseele pentru rețelele de telecomunicații sunt finalizate în proporție de 60%.

Accesul la nodul rutier Jilava beneficiază de lucrări la breteaua de acces nr. 7, iar decaparea terenului vegetal este aproape încheiată, cu 85% din muncă realizată, la fel ca și excavația casetei. În ceea ce privește instalațiile subterane, lucrările la conducte și cămine sunt aproape de finalizare, cu 60% finalizate.

Pasajul de la intersecția cu DN5 – un nod strategic

Primul pasaj pe trei niveluri de pe centură, situat la intersecția cu DN5, este decisiv pentru fluidizarea traficului. În cadrul acestui proiect, piloții forați au fost finalizați în proporție de 34%, iar excavările pentru fundații sunt realizate doar în proporție de 18%. În plus, demontarea conductelor metalice existente în zona pasajului a fost încheiată, pregătind terenul pentru construcții ulterioare.

Secretarul de stat a subliniat importanța finalizării relocării tuturor utilităților până la sfârșitul acestui an, pentru a permite extinderea lucrărilor la viitoarele pasaje de la Bragadiru și Măgurele. De asemenea, a adăugat că, în prima etapă, nu vor exista restricții suplimentare de trafic pentru a nu complica și mai mult circulația deja aglomerată. Totuși, după deschiderea Lotului 3 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Sud, este posibilă implemetarea unor astfel de măsuri pentru a permite realizarea completă a lucrărilor.

Planuri de viitor și finanțare

Se preconizează că durata totală a lucrărilor va fi de 24 de luni, cu finalizarea acestui tronson din Centura București estimată pentru toamna anului viitor. Contractul semnat în iulie 2022 pune în sarcina asocierii RIZZANI DE ECCHER S.P.A. și S.C. MAVGO HOLDING SRL lărgirea la patru benzi a Centurii Rutiere între punctele A1 și DN5. Acest contract, în valoare de 504,112 milioane de lei fără TVA, este susținut prin fonduri europene nerambursabile.

Oficialii din Transporturi au anunțat încă de acum doi ani că, până în 2026, întregul proiect al Centurii București va permite circulația fluentă pe patru benzi. Este o inițiativă de amploare menită să îmbunătățească semnificativ condițiile de trafic din jurul Capitalei, contribuind astfel la creșterea calității vieții pentru mii de șoferi care traversă zilnic această arteră esențială.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"