Progres Pe Autostrada Unirii A8: UMB Avansează în Forarea Piloților la Leghin – Tg Neamț, Cu 12% Din Lucrări Finalizate

Progres Pe Autostrada Unirii A8: UMB Avansează în Forarea Piloților la Leghin – Tg Neamț, Cu 12% Din Lucrări Finalizate Sursa poza: Economica.net

În dată de 13 mai, în zona Vânători-Neamț, activitatea de forare a piloților pe lotul Leghin – Tg Neamț al Autostrăzii Unirii A8 este în plină desfășurare. Patru din cele nouă mașini de forat alocate acestei secțiuni sunt deja în funcțiune, conform unui raport al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, chiar și după săptămâna ploioasă ce a afectat terenul.

Lucrările, care au început pe 3 februarie 2025, au atins un procent de realizare de 12%, potrivit aceleiași surse. Piloții au fost forați pentru 10 dintre cele 26 de structuri planificate pe această porțiune de traseu, un aspect esențial având în vedere complexitatea proiectului.

Infrastructura în curs de construire

Traseul Leghin – Târgu Neamț al autostrăzii este destinat să cuprindă:

  • 24 de poduri și pasaje
  • Două viaducte
  • Două spații de servicii
  • Un centru de întreținere și coordonare
  • Două noduri rutiere

Construcția acestui segment este susținută de un contract în valoare de 1,56 miliarde de lei, exclusiv TVA, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Evoluția proiectului

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că pe 17 ianuarie 2025 a fost emisă autorizația de construire pentru Secțiunea 3, Leghin – Târgu Neamț, parte integrantă a autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț, finanțată prin fondurile europene ale PNRR.

Despre UMB și implicarea sa

Pentru UMB, un jucător important în peisajul construcțiilor din România, această secțiune reprezintă debutul lor în proiectele Autostrăzii Unirii A8. Recent, pe 20 ianuarie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat UMB drept câștigător și pentru lotul Pipirig – Vânători Neamț/Leghin, consolidând astfel implicarea lor în acest proiect major.

Importanța Autostrăzii A8

Autostrada denumită sugestiv „Autostrada Unirii” promite să conecteze estul României de vestul său, având un traseu de aproximativ 300 de kilometri. Această cale rutieră va lega granița cu Republica Moldova, din Ungheni, cu centrul țării, respectiv Târgu Mureș. Proiectul este divizat în două secțiuni majore: Târgu Mureș – Târgu Neamț și Târgu Neamț – Iași – Ungheni, fiecare cu propriile provocări și planuri de execuție.

Detalii cheie despre Secțiunea Leghin – Tg Neamț

  • Lungime: 29,9 km
  • Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade
  • Începerea lucrărilor: 3 februarie 2025
  • Stadiul execuției: 12%
  • Durata contractului: 30 de luni
  • Valoarea contractului: 1,56 miliarde lei, fără TVA
  • Sursa de finanțare: fonduri europene PNRR

Cu toate aceste progrese, Autostrada A8 își așterne pașii către îndeplinirea visului de a asigura o legătură rapidă și eficientă între estul și vestul României, oferind șoferilor români un drum modern și sigur prin inima țării.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"