Provocarea Principală a Guvernului Viitor - Găsirea Fondurilor, Declarație Grindeanu în Problema Finanțării Proiectului

Provocarea Principală a Guvernului Viitor - Găsirea Fondurilor, Declarație Grindeanu în Problema Finanțării Proiectului Sursa poza: Economica.net

Analiza Stadiului Actual

Proiectul autostrăzii Comarnic – Brașov este la un moment de cotitură, iar problema principală este lipsa finanțării adecvate, susține Sorin Grindeanu, întrebat de un jurnalist de la TVR despre stadiul lucrărilor. Deși contractul a fost recent mutat de la CNAIR la CNIR, progresul este blocat din cauza neînțelegerilor dintre CNIR și antreprenor cu privire la numărul exact de foraje necesare.

Lipsa Finanțării - Un Obstacol Major

Grindeanu subliniază că nu doar acest proiect se confruntă cu dificultăți, ci și alte inițiative similare care se află în faza de studii de fezabilitate. Esențială pentru continuarea acestor proiecte este găsirea fondurilor necesare. În condițiile în care bugetul Ministerului Transporturilor ar rămâne la 14 miliarde de lei, multe din aceste proiecte ar rămâne blocate la stadiul de studii preliminare.

Transferul și Revizuirea Contractului

În luna februarie, Compania Națională de Investiții Rutiere a preluat contractul pentru completarea studiului de fezabilitate și dezvoltarea proiectului tehnic al Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov. Acest contract, inițial gestionat de CNAIR, are o valoare de 46,5 milioane de lei fără TVA și include mai multe etape:

  • Revizuirea și finalizarea studiului de fezabilitate, ale cărui rezultate sunt așteptate până în aprilie 2025.
  • Elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire (PAC), care are un termen de finalizare de șase luni.
  • Dezvoltarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE), de asemenea cu un termen de șase luni.

Planuri și Perspective

Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, a menționat că s-a inițiat o analiză extinsă a documentației existente, solicitând Consitrans S.R.L să actualizeze graficul de execuție pentru a vedea în ce măsură acest calendar poate fi respectat. Obiectivul principal este lansarea în licitație a sectorului de autostradă dintre Cristian și Codlea.

Detalii Tehnice și Logistice

Conform Analizei Multi Criteriale a traseului, autostrada A3 Ploiești – Brașov, cu o lungime totală de 112 kilometri, începe din sudul Ploieștiului, continuând segmentul existent A3 București – Ploiești. Include și sectorul A3 Râșnov – Cristian, care a fost deschis circulației în 2020, iar traseul se va încheia la Codlea, în nord-vestul Brașovului. La Codlea, autostrada se va conecta printr-un nod de mare viteză cu autostrăzile A13 Sibiu – Făgăraș – Brașov și A13 Brașov – Bacău.

Concluzii

Acest proiect este unul esențial pentru infrastructura României, dar progresul său este puternic condiționat de identificarea unor surse de finanțare sustenabile. Cu planuri de extindere și interconectare a autostrăzilor deja existente, A3 Ploiești – Brașov poate schimba semnificativ fluxurile de trafic și transportul în România. Însă fără o finanțare clară și eficient gestionată, proiectul rămâne doar o promisiune pentru viitor.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"