Rețeaua Zabka Expandează Accelerat în România: Planuri Ambițioase pentru 4.000 de Magazine și Creștere Economică remarcabilă. Descoperă ce se întâmplă cu Froo!
Sursa poza: Economica.net
Zabka, renumitul lanț de magazine de proximitate din Europa, își menține ritmul accelerat al expansiunii prin franciză, odată cu planurile de a deschide până la 4.000 de unități pe piața din România. De-a lungul primului trimestru al acestui an, compania a inaugurat deja 29 de magazine pe teritoriul țării noastre și 407 în Polonia, locul de origine al brandului. Până la 31 martie 2025, Zabka a reușit să atingă un total de 11.460 de magazine în funcțiune în Polonia și România, o creștere semnificativă comparativ cu cele 10.370 de unități raportate la sfârșitul primului trimestru din anul precedent.
Potențialul pieței
Zabka consideră că piața are posibilități mari pentru extindere, estimând capacitatea de a deschide aproximativ 19.500 de magazine în Polonia și 4.000 în România. Această previziune demonstrează clar apetitul companiei pentru extindere, pe ambele piețe.
Strategia de creștere și focusul pe "food-to-go"
Lanțul de magazine al grupului, extins actualmente peste țări precum Polonia și România, a adus venituri totale de 6,6 miliarde de zloți (aproximativ 1,5 miliarde de euro), reprezentând o creștere de 14% față de aceeași perioadă din anul anterior, în contextul unui avans de 6% în termeni comparabili. Marjele câștigate de francizați au atins 1,1 miliarde de zloți (270,3 milioane de euro), accentuând profitabilitatea afacerii.
De asemenea, EBITDA ajustată a companiei a înregistrat o creștere de 15%, ridicându-se la 596 de milioane de zloți. Această evoluție pozitivă este susținută de o creștere de 0,4 puncte în marja EBITDA de bază din Polonia, oferind grupului încrederea de a menține marje profitabile în timp ce își extinde afacerile în România. Totuși, compania s-a confruntat cu pierderi nete de 125 milioane de zloți, o creștere de 27,3% față de perioada similară din anul anterior.
Succesul Zabka nu se datorează doar creșterii numărului de magazine, ci și performanței din sectorul de street food și băuturi. Vânzările acestor categorii au generat un plus de 6% față de creșterea pieței de 4,1% raportată de Nielsen.
„In 2025, am intensificat investițiile în conceptul de food-to-go, implementând cuptoare în aproape 2.000 de locații suplimentare. Produsele street-food sunt acum disponibile în peste 90% din rețeaua noastră. Mesele rapide rămân segmentul nostru cu cea mai accelerată creștere, cu vânzări de aproximativ 4 milioane de mese calde lunar”, a explicat Tomasz Blicharski, Chief Strategy & Development Officer al Zabka.
Proiectele viitoare și susținerea financiară
Tomasz Suchański, CEO al Grupului Żabka, a subliniat succesul companiei prin deschiderea a aproape 150 de magazine lunar. „Rezultatele din primul trimestru confirmă direcția strategică. Cu peste 11.460 de puncte de vânzare, suntem pe cale să atingem simbolicul prag de 12.000 de magazine până la sfârșitul anului”, a declarat el.
Intrând mai detaliat în aspectele financiare, grupa a emis obligațiuni în valoare de 1 miliard de zloți, întâmpinând un interes remarcabil din partea investitorilor. Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a subscris 140 de milioane de zloți (aproximativ 33 de milioane de euro), destinate extinderii activităților în Polonia și România, prin finanțarea cheltuielilor de capital ale Zabka. BERD a specificat că aceste fonduri vor sprijini jurisdicțiile operaționale și investițiile de capital ale grupului.
Zabka își continuă traiectoria ascendentă pe piața românească, cu ambiții mari de expansiune și planuri bine structurate pentru anii care urmează. Acest ritm alert de creștere îi consolidează poziția ca lider pe piața europeană de proximitate.