Simbolismul: Expoziție solo Ignacio Uriarte la Gaep, București - Una nouă direcție artistică prin culorile și materialele lucrului de birou

Simbolismul: Expoziție solo Ignacio Uriarte la Gaep, București - Una nouă direcție artistică prin culorile și materialele lucrului de birou Sursa poza: romania-insider

O nouă perspectivă artistică se deschide la București, cu ocazia celei de-a treia expoziții solo dedicată lui Ignacio Uriarte la Gaep. Intitulată "Simbolism", această expoziție aduce în prim-plan noi desene și piese sculpturale care marchează o schimbare în practica artistului.

Galeria explică că, fără a renunța la instrumentele și gesturile specifice mediului corporativ, Uriarte adoptă acum o estetică mai colorată și o abordare mai ludică a vieții corporative. Înainte de a se consacra artei, Uriarte a lucrat în diverse joburi corporative, experiență care se regăsește în arta sa minimală, ce se bazează pe regula "mai puțin înseamnă mai mult". Lucrează cu materiale de birou precum stilouri, cerneală, markere și rigle, pe care le utilizează pentru a crea gesturi repetitive.

Expoziția cuprinde două instalații de sculptură de perete realizate din rigle de birou, care subliniază valoarea intrinsecă a acestor materiale. Desenele sale sunt caracterizate de efecte vizuale de mișcare, tridimensionalitate, distorsiune, lumină și umbră, toate realizate prin simpla tehnică a mâzgălirii.

Un grup notabil de nouă desene, care dă și titlul expoziției, este inspirat de logourile din anii '50 și '60, o perioadă în care a apărut un limbaj de design nou, marcat de simplificare formală și optimismul postbelic. O caracteristică nouă pentru Uriarte este jocul cromatic dezvoltat pentru acest grup, artistul mărturisind că s-a inspirat din joaca sa cu fiica cea mare, explorând curcubeul culorilor.

În alte desene, artistul își limitează paleta la nuanțe de albastru sau negru, folosind forme geometrice – triunghiuri, pătrate, cercuri și semicercuri – pentru a juca cu percepția vizuală sau pentru a crea structuri prin motive repetate. Adesea explorează construcția spațiului și dinamica forțelor care influențează direcția sau stabilitatea unui sistem.

Ignacio Uriarte, care locuiește și lucrează în Valencia, Spania, și-a început studiile în Administrarea Afacerilor înainte de a se îndrepta către arte la Centro de Artes Audiovisuales din Guadalajara, Mexic. Are numeroase expoziții solo la activ, incluzând The Drawing Center (New York), Berlinische Galerie, Museo ABC (Madrid), și altele. Înainte de "Simbolism" (2025), Gaep a găzduit două expoziții solo ale artistului: "Sequential Operations" (2022) și "Three Ways to Draw and One Way to Call for Attention" (2019). Lucrările lui Uriarte fac parte din colecții importante precum MUSAC Léon, ES Baluard Museu (Palma de Mallorca), și multe altele.

Expoziția este deschisă publicului până pe 21 iunie.

Expoziție
Vedere de ansamblu din expoziția lui Ignacio Uriarte/ Simbolism de Alexandru Paul/ Gaep

Pentru mai multe informații, vă rugăm să contactați simona@romania-insider.com.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"