Test Drive Renault Captur facelift – Popularul SUV revine cu o nouă înfățișare

Single Post Images

Odată cu actualizarea sa recentă, Renault Captur facelift a primit o serie de modificări estetice semnificative, care au îmbunătățit considerabil aspectul său exterior. Partea frontală a suferit cele mai evidente transformări, integrând SUV-ul în linia de design actuală a producătorului francez. Bara față a fost reproiectată în întregime, conferindu-i un aspect proaspăt și modern.

Farurile cu tehnologie LED sunt acum echiparea standard, având o formă complet nouă, asemănătoare cu cea regăsită pe modelele Scenic E-Tech și Rafale. Aceste faruri nu doar că oferă o iluminare superioară, ci adaugă și un plus de eleganță și sofisticare aspectului general al mașinii.

Un alt element distinctiv îl reprezintă luminile de zi (DRL) integrate în bara de protecție inferioară, care au luat forma unui fulger stilizat. Acest detaliu adaugă un aspect dinamic și captivant designului frontal, evidențiind caracterul robust al SUV-ului.

Versiunea Esprit Alpine, disponibilă pentru prima dată odată cu facelift-ul, aduce câteva accente sportive suplimentare. Bara frontală este înzestrată cu un element argintiu distinctiv, în timp ce jantele cu design special și diametru de până la 19 inch conferă un aer atletic și puternic.

În ceea ce privește profilul lateral, acesta a rămas în mare parte neschimbat, cu excepția noilor modele de jante disponibile. Același lucru se poate spune și despre partea posterioară, unde am regăsit stopuri cu sticlă transparentă, similare cu cele de pe Clio facelift, și o bară ușor ajustată.

Cu o lungime de 4,23 metri, Captur rămâne un SUV compact, ușor mai mare decât Clio, modelul cu care împarte platforma. Combinația dintre dimensiunile sale compacte și garda la sol ridicată de 169 mm îl face o alegere atractivă pentru cei care caută o poziție mai înaltă la volan și o mai bună vizibilitate în trafic.

Interiorul rafinat: Confort și tehnologie de ultimă generație

Deși designul interior al lui Captur facelift nu a suferit modificări majore, acesta a primit noi finisaje și materiale, inclusiv renunțarea completă la pielea animală în favoarea unor materiale prietenoase cu mediul înconjurător. Bordul este acoperit cu o spumă moale, plăcută la atingere, în timp ce fețele de uși sunt realizate din materiale tari, dar compensate de zone moi pentru cotiere și inserții la fel de moi.

Chiar dacă au fost folosite preponderent materiale tari, construcția interiorului este solidă, fără a prezenta zgomote sau vibrații nedorite. Versiunea Esprit Alpine adaugă un plus de sportivitate interiorului, cu cusături albe și albastre, logo-uri Alpine și ornamente în nuanțe de albastru.

Scaunele au un aspect sportiv, dar rămân confortabile chiar și pe distanțe lungi, oferind un suport lateral adecvat. Un aspect care ar putea fi îmbunătățit este adăugarea unui suport lombar ajustabil.

Din punct de vedere al practicității, Captur oferă nu mai puțin de 4 prize USB-C și două prize de 12V la interior, buzunare încăpătoare și un portbagaj generos de 536 de litri. Acesta poate fi mărit până la 616 litri prin glisarea banchetei spate, care poate culisa până la 16 cm spre înainte.

Sistemul de infotainment OpenR Link: O experiență digitală superioară

Una dintre cele mai semnificative îmbunătățiri aduse de facelift-ul lui Captur este introducerea noului sistem de infotainment OpenR Link, bazat pe Android Automotive 12. Indiferent de nivelul de echipare, SUV-ul este dotat în standard cu un ecran central de 10,4 inch, pe care rulează acest sistem de operare versatil și ușor de utilizat.

OpenR Link seamănă foarte mult cu un telefon cu Android, cu care sunt sigur că cei mai mulți dintre noi am luat contact măcar o dată. Majoritatea funcțiilor mașinii sunt integrate în acest sistem, dar Renault a păstrat controalele fizice pentru funcțiile de bază ale climatizării.

Fiind un sistem bazat pe Android, hărțile standard sunt furnizate de Google Maps, iar harta poate fi proiectată și în tabloul de bord pentru o experiență de navigație îmbunătățită. De asemenea, aplicații suplimentare pot fi descărcate din Magazin Play, oferind un nivel de conectivitate superior.

Pentru cei care doresc să conecteze telefonul la mașină, Captur dispune de conectivitate Android Auto sau Apple CarPlay wireless, facilitând accesul la aplicațiile preferate direct de pe smartphone.

Gama de motorizări variate: Satisfacerea tuturor cerințelor

Pentru a se adresa unui public cât mai larg, Renault Captur facelift este disponibil cu o gamă variată de motorizări. În România, SUV-ul francez poate fi echipat cu cinci motorizări diferite și trei niveluri de echipare: Evolution, Techno și Esprit Alpine.

Cele mai accesibile motorizări sunt TCe 90 și TCe 100 GPL. Ambele sunt bazate pe același propulsor de un litru și trei pistoane, supraalimentat cu turbină. TCe 90 dezvoltă 90 CP și 160 Nm, fiind cuplat cu o transmisie manuală cu 6 trepte, în timp ce TCe 100 GPL este echipat cu o instalație GPL și dezvoltă 100 CP și 170 Nm, fiind cuplat la aceeași transmisie manuală.

Datorită rezervorului mai mare de GPL, care măsoară acum 40 de litri, Renault susține că autonomia mașinilor echipate cu această motorizare poate ajunge la circa 1.100 de kilometri. Aceste două motorizări sunt disponibile doar pe echiparea de bază, Evolution.

Pentru cei care caută mai multă putere, sunt disponibile motorizările mild-hybrid pe 48V, în patru cilindri, de 1,3 litri, ajutate de un motor electric. Acestea dezvoltă 140 sau 160 CP, cea mai slabă dintre ele fiind cuplată la o transmisie manuală cu 6 trepte, în timp ce varianta de 160 CP face pereche cu transmisia automată cu dublu-ambreiaj și 7 rapoarte.

Nu în ultimul rând, Renault Captur E-Tech folosește motorizarea full-hybrid de 145 CP. Aceasta combină un motor de 1,6 litri natural aspirat cu două motoare electrice, oferind o putere totală de 145 CP. Bateria sistemului hibrid măsoară 1,2 kWh, iar Renault susține că 80% din timpul petrecut în oraș se face fără utilizarea motorului cu ardere internă, reducând consumul de carburant cu până la 40%.

Experiența de conducere: Confort și eficiență

Am avut ocazia să testăm un Captur în versiunea Esprit Alpine, echipat cu motorizarea mild-hybrid de 160 CP, cuplată la transmisia automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj. Această configurație este și cea mai rapidă dintre versiunile lui Captur, cu un timp de accelerație 0-100 de 8,5 secunde.

În ceea ce privește economia de carburant, varianta full-hybrid rămâne incontestabilă, cu un consum mixt declarat de 4,7 – 4,9 l/100 km, în timp ce motorizările mild-hybrid au un consum declarat de 5,8 – 5,9 l/100 km.

Călătoria noastră a început de la București, de pe Strada Preciziei, și ne-a purtat până la Brăila și înapoi. Prin oraș, am înregistrat un consum de aproximativ 11 l/100 km, în condițiile în care climatizarea a funcționat constant, iar mașina nu a fost menajată.

Pe autostradă, am setat viteza legală pe pilotul automat adaptiv și am înregistrat un consum mixt de 7,4 l/100 km până la Brăila. În drumul de întoarcere către București, am obținut un consum ceva mai mic, de 6,8 l/100 km.

Captur a păstrat ușurința comenzilor, având pedale ușor de apăsat și o direcție ușoară, foarte plăcută în oraș, la viteze mici. Cu toate acestea, mi-aș fi dorit un comportament mai bun al direcției atunci când viteza crește.

De asemenea, am întâmpinat unele probleme cu cutia automată, care a avut de multe ori un kick-down greoi, chiar și în modul Sport. Din fericire, există padele pe volan cu care poți prelua controlul treptelor de viteză.

Motorul de 1,3 litri este destul de rafinat și îl vei auzi, în mare parte, doar când calci pedala de accelerație mai hotărât. Grație sistemului mild-hybrid pe 48V, pornirile și opririle acestuia sunt fine și nu transmit vibrații prin caroserie.

În ceea ce privește nivelul de zgomot în interior, Captur stă bine la capitolul antifonare, lăsând să se audă, în principal, zgomot de rulare de la anvelope, ci nu șuieratul vântului. Pentru o ținută de drum mai confortabilă, recomand să rămâneți la jante de 17 sau 18 inch, deoarece cele de 19 inch fac ca mașina să fie mai rigidă.

Per total, Captur rămâne un SUV confortabil, cu o poziție înaltă la volan, pe care știu că mulți clienți ai acestui segment o caută. Vizibilitatea este foarte bună, cu un mic reproș pe care îl pot aduce lunetei, care este un pic îngustă și poate tăia din vizibilitate.

Prețuri și disponibilitate: O opțiune atractivă pentru diverse segmente de clienți

Renault Captur facelift reprezintă un refresh binevenit într-un segment extrem de competitiv, cel al SUV-urilor și crossoverelor de dimensiuni compacte. Designul său actualizat îl integrează mai bine în gama actuală a producătorului francez, în timp ce interiorul a primit noile tehnologii Renault și sistemul de infotainment bazat pe Android.

Cu toate acestea, unele elemente vechi, cum ar fi satelitul de pe coloana de direcție, pe care sunt montate comenzile sistemului audio, amintesc de trecutul modelului.

Grație gamei de motorizări variate, Captur reprezintă o opțiune atractivă atât pentru clienții particulari, cât și pentru flote, iar motorizarea full-hybrid poate fi un substitut bun pentru diesel, mai ales dacă doriți să folosiți mașina preponderent în oraș.

În România, prețurile pentru Captur facelift pornesc de la 19.450 de euro, cu TVA inclus. O mașină precum cea testată de noi, în echiparea Esprit Alpine, cu motorizarea de 1,3 litri mild-hybrid de 160 CP, are un preț de pornire de 28.440 de euro, cu TVA inclus.

Concluzii: Un SUV compact și versatil, gata să facă față provocărilor urbane

În concluzie, Renault Captur facelift se prezintă ca o opțiune atractivă pentru cei care caută un SUV compact și versatil, capabil să facă față provocărilor urbane, dar și călătoriilor ocazionale pe distanțe mai lungi. Designul său actualizat, interiorul rafinat și gama variată de motorizări îl fac o alegere solidă în segmentul său.

Deși nu aduce o revoluție în ceea ce privește interiorul sau experiența de conducere, îmbunătățirile aduse de facelift, cum ar fi noul sistem de infotainment OpenR Link și motorizările eficiente, îl mențin competitiv în fața concurenței tot mai puternice.

Pentru cei care caută un SUV compact, cu o poziție înaltă la volan, spațiu generos și un design modern, Captur facelift merită luat în considerare. Cu toate acestea, decizia finală va depinde de prioritățile și cerințele fiecărui client în parte.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte." Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!