Un nou segment al autostrăzii A1 Sibiu – Pitești se deschide trei luni mai devreme între Curtea de Argeș și București!

Un nou segment al autostrăzii A1 Sibiu – Pitești se deschide trei luni mai devreme între Curtea de Argeș și București! Sursa poza si informatii: romania-insider

O porțiune importantă a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, ce se întinde din Curtea de Argeș până la Pitești, a fost deschisă circulației miercuri, 11 iunie, cu trei luni înainte de termenul contractual stabilit, conform Ministerului Transporturilor din România. Această autostradă de 122,11 kilometri este împărțită în cinci secțiuni și, la finalizarea sa, va conecta centrul și vestul României la rețeaua de autostrăzi europene, mai exact la Coridorul Pan-European IV.

Segmentul de 30 de kilometri care s-a deschis recent face parte din Secțiunea 5 a autostrăzii și facilitează trecerea între Curtea de Argeș și București pe o distanță de aproximativ 140 de kilometri. Constructorul, compania WeBuild (anterior cunoscută sub numele de Astaldi), a semnat contractul cu Ministerul Transporturilor în mai 2020, după aproape trei ani de licitații și contestații. Contractul prevedea 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție, având o valoare de aproximativ 356 milioane de euro.

În prezent, stadiul fizic al finalizării este de 95%, conform celor mai recente date compilate de CESTRIN. Primul segment al acestei secțiuni a fost deschis în decembrie 2024, cu aproape 8 luni înainte de termen.

Până acum, traficul a fost parțial deschis pe Secțiunea 5 între nodurile Bascov și Băiculești (15,78 kilometri) și pe Secțiunea 1 (Sibiu – Boița), care măsoară 13,17 kilometri, inaugurată în decembrie 2022.

Secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu – Pitești este considerată cea mai dificilă porțiune. Aceasta traversează Valea Oltului și presupune construcția a șapte tuneluri. Lucrările la această porțiune au început la sfârșitul anului 2024, sub un contract de 860 milioane de euro.

În august 2022, un consorțiu de antreprenori italieni și români a semnat contractul pentru Secțiunea 3 Tigveni – Cornetu, cea mai costisitoare licitație de autostradă lansată vreodată în România, lucrările începând la începutul anului 2025. Această secțiune va include și construirea celui mai mare ecoduct din România.

Pe Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni, compania austriacă PORR a început lucrările în toamna anului 2023 și a finalizat deja săparea celor două tuneluri ale tunelului Momaia.

Autostrada Sibiu – Pitești este prima din România care străbate munții Carpați. Secțiunile 3 și 4 sunt programate să fie deschise în 2028.

Această dezvoltare semnificativă nu numai că va îmbunătăți conectivitatea în țară, dar va facilita și accesul României la rețelele europene, marcând un pas important într-un proiect mult așteptat și esențial pentru infrastructura națională.


Marele Cercetător

Marele Cercetător, recunoscut pentru capacitatea sa de a transforma cele mai complicate teorii într-un spectacol de comedie, este un autor celebru care face știința accesibilă și amuzantă pentru toată lumea. Cu un halat de laborator plin de pete de diverse culori și ochelari care mereu cad de pe nas, el reușește să explice legile fizicii prin experimente nebunești și glume spumoase. Fiecare carte a sa este un amalgam de ecuații și râsete, cu pagini pline de anecdote despre eșecurile sale amuzante în laborator și descoperirile accidentale. Marele Cercetător este cunoscut pentru invențiile sale trăsnite, cum ar fi "Robotul care dansează" și "Formula secretă a glumei perfecte. Cu o minte briliantă și un simț al umorului de neegalat, el demonstrează că știința poate fi nu doar educativă, ci și extrem de distractivă. Marele Cercetător este, fără îndoială, geniul hilar al lumii științifice!"