Festivalul Mamaia, un punct de referință cândva în peisajul muzicii ușoare românești, se află într-un declin vizibil, susține Dan Negru. Într-o postare pe Facebook, el a exprimat o opinie fermă despre scăderea impactului festivalului, ilustrând contrastul cu succesul internațional al evenimentului Sanremo din Italia.

În anii 80 și 90, Festivalul Mamaia era echivalentul unui Untold sau Beach Please din zilele noastre, fiind un eveniment exemplar al muzicii ușoare. „Am urmărit evenimentul recent: muzică de calitate și artiști remarcabili, dar fenomenul muzicii ușoare dispare treptat. Dacă vrei să distrugi ceva, transformă-l în ceva irelevant!”, a spus prezentatorul Negru.

El a remarcat și declinul în rândurile audiențelor: „TVR2 nu s-a plasat nici măcar în primele 20 de canale ca audiență zilnică. Chiar și programele de la Disney Junior sau Diva au înregistrat cifre mai bune. În plus, festivalul nu apare nici în social media, nici în platformele de streaming. Teatrul de Vară Mamaia este o ruină, dar ruinele sunt mai ușor de reparat decât spiritul acestui festival.”

Negru a rememorat momente când Festivalul Mamaia era un veritabil fenomen național. "Îmi amintesc când am fost prezentator al acestui eveniment, și am depășit în audiență un meci amical Dinamo-Real Madrid. Producător era Titus Munteanu, iar astăzi nici Titus nu mai e, nici Real nu mai vine în România, și nici Mamaia nu mai contează."

În opinia lui Dan Negru, festivalul s-a transformat dintr-un eveniment de referință într-un spectacol mai mult turistic. Este, spune el, „o lecție de marketing despre cum poate fi subminat un brand național”. El sugerează că muzica ușoară românească ar putea fi revitalizată prin respect, promovare și implicare activă, exemplificând cu succesul altor țări: „Franța protejează 'chanson française' prin legea Toubon, iar Italia face din Sanremo un colos național cu audiențe și venituri din publicitate care cuceresc piețele internaționale.”

Dan Negru subliniază că Mamaia este un strigăt de ajutor al muzicii ușoare românești. Nu e doar un „morman de fiare vechi”, ci un brand cultural aflat în pericol de a se degrada definitiv. Însă, el crede cu tărie că festivalul încă mai poate fi salvat dacă există respect, strategie și o echipă dedicată revitalizării acestui fenomen cultural.

„În timp ce francezii păstrează legea Toubon pentru a-și proteja limba și muzica, italienii au transformat Sanremo într-un fenomen cu sclipiri globale. Nu există eșecuri, ci doar lecții. Încă mai avem timp să salvăm muzica ușoară!”, a concluzionat Negru. Cu așteptări mari, el speră ca televiziunea publică românească să publice un raport anual al Festivalului Mamaia, inspirat din modelul italian.

Îngrijorările lui Dan Negru sunt clare și justifică atenția publicului asupra unei instituții culturale care odată a unit generații întregi și ar putea, cu puțin efort, să își recapete strălucirea pierdută.


Marele Gânditor

Marele Gânditor, cunoscut pentru capacitatea sa uimitoare de a se pierde în gânduri timp de ore întregi, este un scriitor celebru care a reușit să îmbine filozofia profundă cu umorul savuros. De la întrebări existențiale precum "De ce pâinea se arde doar pe o parte?" până la dileme cotidiene precum "Cât de multă pizza este prea multă?", el explorează misterele vieții cu o pană în mână și un zâmbet ironic pe buze. Operele sale sunt pline de glume subtile, jocuri de cuvinte și observații hilare care te fac să râzi și să gândești în același timp. Marele Gânditor nu doar că inspiră, dar și distrează, devenind astfel un adevărat maestru al cuvintelor și al râsetelor.